zaterdag 18 februari 2012

Soms denk ik, zal ik er over schrijven, mijn mening geven of is het zonde van mijn tijd? Nu Pigeon Village mij persoonlijk een mail stuurt, is de maat vol. Binnen het N.P.O hebben een paar ‘ uilskuikens’ een langdurig contract afgesloten met een automatiseringsbedrijf (rekenaar). Allereerst weet ik uit mijn werkzame leven dat je met automatiseringsproducten nooit langdurige contracten moet afsluiten. Je onderzoek doet met wie en wat je zaken gaat doen en die vergelijkt met je oude ‘relatie’. ( is het wel de moeite waard om voor ’n paar centen weg te gaan en wat doen zij nu echt beter). Nu, het N.P.O is er met boter en suiker in gestonken, naar wat al snel bleek een waardeloos bedrijf, slechte site met slechte bereikbaarheid en eigendom van een vent met bepaald geen onbesproken gedrag. Opeens lees je dat er extra betaald moet worden, dus het voordeeltje was in 1 keer al weg, maar waaraan? Onkosten, boete? en dan wordt het opeens heel erg mistig. Het contract zit VOOR Pigeon Village waarschijnlijk heel goed in elkaar en kom daar maar eens zonder kleerscheuren van af. In plaats dat het N.P.O ons duidelijk probeert uit te leggen en te vertellen, sorry het was niet zo slim maar we zitten er aan vast en laten we met zijn allen proberen het beste er van te maken, zodat het niet nog meer handen vol geld kost. Neen……brieven schrijven, advocaten… en maar hakketakken, zooitje mafkezen. (zo ik ben het kwijt) Ben trouwens ook van Pigeon Village verlost, nadat ik ze heb verteld wat ik er van vind en niets meer met ze te maken wil hebben en geen mail/post wil ontvangen, ben ik uit hun bestand verwijderd!

Vervolgens gooit de dopingcommissie het bijltje er ook bij neer maar heeft de directeur van het N.P.O wel tijd om in Den Helder een prietpraatje te houden over ’n nieuwe (snelheid)berekingsmethode. Bijna geen hond snapt waar het over gaat maar 1 ding is wel duidelijk, dat als je voor je gevoel aan het einde van aardbol ( de vluchtlijn) woont, je er voordeel van zou kunnen hebben. Voor Den Helder, want die mannen gooien het op het Praathuis zou ik zeggen, ga gewoon nog betere, goede duiven houden, wees fanatiek, maak elkaar gek, er is ook vaak genoeg zuidenwind. Ik weet de tijd nog wel dat ze ( Den Helder) ons het snot voor de ogen vlogen, ook zonder windje mee!!!.  Afdeling 5 wordt ondertussen van fraude beschuldigd, tenminste dat lees ik, ene heer Epping? Expres foutieve bestanden insturen naar Pigeon Village schijnt de misdaad te zijn. We zijn weer lekker bezig zo vlak voor het seizoen.

Nu zo vlak voor het seizoen hebben mijn duiven weer allemaal (geschoonde) chipringen om, met het juiste verenigingsnummer ( bedankt Bert en Ronald) en zijn we lekker met de duifjes bezig het wintervet er af te trainen. In de loop van volgende week wil ik ze koppelen. Ondertussen heeft Peter de Lange mij een spoedcursus gegeven, hoe ik het lossingsmenu op de site van de Afdeling kan beheren en heb ik een uitnodiging binnen gekregen voor een bijeenkomst voor lossingsverantwoordelijken. We kunnen beter constructief bezig zijn met de sport, al mag je best wanneer nodig een kritische noot laten horen.

Terug naar de duiven, vrijdagavond in Egmond Gert-Jan Beute bezig gezien om de beste jaarlingen er uit te halen. Prachtig mooi, lekker praten en elkaar gek maken en leren….dat is ook duivensport. Gelijktijdig was er in Purmerend de zaalveiling van de bonnetjes t.b.v. de Parijsvlucht, de bonnetjes hebben een 2 weken op duivennet gestaan en persoonlijk vind ik dat er maar bar en boos weinig op werd geboden. Vorig jaar in Assendelft kwam er tijdens de zaalveiling bijna geen euro meer bij en nu in Purmerend? Ik ben nieuwsgierig en hopelijk heb ik het helemaal mis.

Terug naar Egmond, samen met Steef en broer Peter gingen we vrijdagavond op pad om in Egmond Gert Jan bezig te zien. Langzaam druppelde daar de zaal vol en uiteindelijk zaten er ook een 20 tal duiven in de kooitjes. Na een welkom van de voorzitter ging G.J er eens goed voor zitten en begon te vertellen hoe en wanneer bij hem de omslag kwam waardoor hij afscheid begon te nemen van zijn oude klakstammetje en de moderne postduifzijn intrede deed. Gert Jan heeft het boek geschreven ‘uiterlijke kenmerken van een postduif’ en heeft die kenmerken van zo’n 400 topduiven op zijn ‘harde schijf’ of te wel hersenpit opgeslagen. Vervolgens ging hij wat dieper in op bepaalde kenmerken en begon hij een verhaal en uitleg over de ogen. Hierna waren de eerste duiven aan de beurt en die kregen een zesje voor de moeite, het duurde even voordat er in de ogen van Gert Jan wat bruikbaars voorbij kwam. Het was een laatje van John Laan uit Beverwijk. John was niet de enige met een laatje want ook in Egmond zitten nogal wat zware fondmannen en het lijkt wel of er niemand een vroeg jong kweekt. Voor de Beute competitie heb je er natuurlijk niets aan, maar G.J haalde de fond duifjes er feilloos tussenuit en gaf zijn mening. Henk Widurski had een duifje meegenomen en deze kreeg meer dan ´n dikke voldoende en voldeed aan de criteria van G.J. op de vraag aan Henk, vertel eens iets over de duif, begon Henk naar mij te wijzen. Ik kreeg een donkerbruin vermoeden en in de pauze vertelde Henk dat het een duifje van Jan Breed was. Het duifje was bij hem komen aanvliegen. Jan had bij mij een volle broer van de ´9000´weggehaald en had daar prachtige jongen uit gekweekt en had wel eens verteld dat er bij het uitwennen 1 verloren was gegaan en uiteindelijk toch in Beverwijk was opgevangen. Nou, dat was dus die duif. Na de nodige duiven, grappen en grollen want G.J weet de zaal wel te vermaken, werd weer een volgende duif aangegeven en wel door de vaste begeleider van G.J. en ik hoorde hem zeggen ´deze nemen we mee naar huis´ G.J was snel klaar met zijn oordeel….dit was de beste en het duifje behoorde toe aan Lex Udo. G.J. nodigde/wees iemand in de zaal aan om de duif in de hand te nemen en te vergelijken met de slechtste. Broer Peter was de gelukkige maar in de pauze waren we wel zo vrij ze zelf ook even in de hand te nemen. Nu heb ik de duiven van Lex al eens meer in handen gehad en kan ik je vertellen daar heeft hij er wel een stuk of twintig van als het er niet meer zijn. De uitslagen van Lex bewijzen ook wel dat hij het ‘goede’ soort op zijn hokken heeft zitten. G.J. probeerde Lex nog te porren om ook dagfond te gaan spelen maar Lex heeft zijn keuze gemaakt dat niet te doen en daar hoeft niemand rouwig om te zijn. Poehhh wees maar blij.

Hierna volgde nog een paar ´knappe´ duiven en begon het kwartiertje vragen stellen en die hadden ze daar wel in Egmond. Rond middernacht reden we voldaan richting Heemskerk, we hadden een prachtige avond gehad.

G.J heeft ook 'n mooie avond gehad, want hij schrijft het volgende op zijn Blog
Goedendag iedereen,

Gisteravond in Egmond Binnen geweest bij p.v. de Toekomst. Super gezellige club, topavond. Topspelers waren aanwezig de heer Tromp, Lex Udo, Steef Duijn en comb. Tromp-Merkuur etc. Hier zitten topduiven lezers. Ik heb duiven mogen zien van een andere planeet( 891 blauwe duivin van Lex Udo). Het was voor mij een grote eer om Noordhollands Fenomeen Steef Duijn te mogen onmoeten, natuurlijk kende ik hem van naam en gezicht, maar gister de man achter de naam mogen ontmoeten. In eerste instantie was het niet eenvoudig om het clubgebouw te vinden, zat verscholen achter een kerkelijke jeugdsoos, maar eenmaal gevonden ging het feest los. De zaal lag blauw van het lachen, de vragen kwamen als een sneltrein naar me toe en voor dat ik het wist was ik thuis en was het al half twee in de nacht. Met Steef Duijn en Lex Udo afgesproken dat we samen gaan kweken tussen enkele van hun duiven en die van mij in 2013. Het soort waar Lex Udo mee pakt op de Vitesse en midfond( hij zet geen duiven op de dagfond), zijn echter uitermate geschikt voor de dagfond( 891). Ze gaan een paar duiven kweken, komen deze zomer aan, en we pakken 1/2 of 3 duiven voor samenkweek. èèn van de gezelligste avondjes van het jaar en misschien wel de beste duif of èèn van de beste duiven van het jaar gezien.

Soort Steef Duijn/Rens van de Zijde/ Lex Udo ( ik hoop dat ik het goed zeg) Ik heb net twee foto's binnen gekregen van "Steef 99-2193154" en "Big Mamma 02-1489694" TOPKOPPEL en wederom....Geel Vlieg x Wit Kweek !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten