zaterdag 19 januari 2013

bijstellen.....................

Sfeer foto van de kampioenen huldiging van Rayon B

Voorzitter Gerard Weel wenst ons welkom

 

Bijstellen,

Vorige week schreef ik het al ‘soms overkomt het je en moet je de plannen bijstellen’. Nu de inkt is nog niet droog en……we zijn al aan het bijstellen. Maandag zou ik 12 vliegkoppels bij elkaar zetten en  dat gezien het vriesweer toch maar niet gedaan. De kweekduiven zaten al 2 dagen bij elkaar en dat ging best goed, slechts 2 koppeltjes heb ik omgezet en alles is nu in ‘love’. Dinsdag zaten de koppels al los op het hok dus daar ben ik best tevreden over. Maandag zag ik het echter niet zo zitten met de kou en dinsdag lag er ’n pak sneeuw in de rennen en mijn gezond verstand zei “niet doen” dus de vliegduiven zijn niet gekoppeld. Zodra de kou uit de lucht is gaan we aan de slag en maken we ’n nieuwe planning. Het overkomt je en laten we eerlijk zijn het is toch prachtig dat vries weer en het witte landschap.

Eric Limbourg  kan zijn seizoenstart ook bijstellen, deze Belg is voorlopig voor 1 jaar geschorst wegens gesjoemel met stamkaarten want dat gebeurt helaas ook in onze sport. Lance Armstrong heeft er ook voor gezorgd dat we ‘het’ nodige moeten bijstellen. Er waren genoeg in en outsiders die er van overtuigd waren dat Lance niet naturel gekoerst zou hebben. Het hoge woord is er uit, het was tot 2005 vals spelen door doping gebruik, iedereen manipuleren en gebruiken van hoog tot laag in alle geledingen tot zijn concullega renners aan toe. Hij heeft iedereen ’n rad voor de ogen gedraaid, het is toch te hopen dat dit de duivensport bespaard blijft. Wij hebben binnen onze organisatie ook dopingcontroleurs, alleen die hebben in 2012 helemaal niets uitgevoerd (of hebben niets kunnen uitvoeren) en als ze al eens in het verleden  onderzoeken hebben verricht was dit aan de hand van een lijst verboden middelen uit het jaar Vrouw Holle. Koren op de molen van de slimbo’s…bij ons in de sport is dus niets te vinden maar dit om geheel andere redenen.

Deze week kreeg ik ook te horen dat de landelijke “lossingsverantwoordelijken” eind februari weer ’n bijeenkomst hebben.  Wij( bestuur, lossing, vervoercommissie, chauffeurs en convoyeurs) van onze eigen afdeling hebben eind vorig jaar het seizoen 2012 al geëvalueerd en hebben de pijn en verbeterpunten al in beeld gebracht en daar gaan we aan werken. Dat was prima en leerzaam maar nu krijgen we weer ’n landelijke bijeenkomst en daar heb ik minder ‘trek’ in. Waarom?  Vorig jaar was ik ‘nieuw’  en zo groen als gras en dan stap je vol goede moed in je auto, uiteindelijk  vond ik het inhoudelijk ’n zwak verhaal wat we te horen kregen. Uren in je auto, ’n lezing/verhaal van niks, lunch en weer terug naar huis. (zit trouwens nog steeds te wachten op mijn onkosten(reis) vergoeding).  Laat het N.P.O nu maar zorgen voor vlieggebieden en goede lossingsplaatsen/ vergunningen daar hoeven we echt niet voor bij elkaar te komen. DAT MOET JE GEWOON REGELEN en dat zou al in 2012 klaar zijn! maar mocht er spectaculaire nieuws  zijn op het gebied van meteorologisch onderzoek en ontwikkelingen om de duiven nog ‘veiliger’ te lossen dan stap ik onmiddellijk in de auto. We zullen de uitnodiging en agenda nog maar even afwachten.

Donderdag de duiven van broer Peter samen met Steef nog ’n keertje bekeken. Peter en ik hebben de duiven de afgelopen maanden al diverse keren in de hand genomen en beoordeeld en dan is het mooi te horen en te zien dat we op 1 lijn zitten met Steef. Die paar vraagtekens voor onszelf haalt Steef er feilloos uit en die zijn nu dan ook definitief vertrokken. Ook bij Peter zien de duiven er prima uit, mooi op gewicht, blanke lijven, super zacht en krijtwitte koppen en zo moet het ook!   Er zit ’n geweldige ploeg duiven klaar en ze zullen aan de bak moeten.

Zaterdagmiddag naar de ‘kampioenenhuldiging’ van ons Rayon B geweest.  Onze club was ook in 2012 goed vertegenwoordigd bij de kampioenen en menig prijs ging dus weer richting Heemskerk. Praatje hier en praatje daar en het mooiste vind ik dat de messen weer worden geslepen. Over ’n paar maanden weten we  meer…….vertellen, doen en volhouden  dat is andere koek.

We zijn opnieuw gastvrij ontvangen in Haarlem, dikke pluim voor de organisatie want er zit ontzettend veel werk aan en het kost ongetwijfeld heel veel tijd . Het buffet was opnieuw prima en vond gretig aftrek. 


Die jonge man in het midden is broer Peter!

Hein heeft het naar zijn zin



Uitgeesters onder elkaar



Peter en Ron succesvol in 2012 en vol ambitie voor 2013!





zelf ook op het podium 1e oude duiven totaal en ik omarm de generaal  totaal  Gerard met zijn maat Frits (geheel links)


De laatste foto, Ben heft het glas en fluisterde me toe."ik ga ze  in Zandvoort......."kijk dat zijn plannen, succes Ben.




De week zit er alweer op, de eerste eitjes zullen eerdaags wel gelegd gaan worden, alles gaat zijn gangetje……………..  


Oh ja wat ik jullie van harte kan aanbevelen is de nieuwe site van Peter Jonker. Peter is ’n clubgenoot, heeft fantastische duiven en ’n man met ambitie een echte winnaar en dat laat hij met zijn duiven ook zien. Peter heeft ’n prachtige site gemaakt. Duidelijk, overzichtelijk en belangrijk….hij heeft iets te vertellen. In voor en tegenspoed gaat hij zijn Blog vullen. Ik zou zeggen voeg zijn site toe  onder je favorieten.  www.peterjonker.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten