zondag 14 april 2013

the day after


The Day After,

Gisteren zelf ’n goede africhting gehad en wanneer ik het zo beluister zijn er op ’n enkeling na geen duiven achter gebleven bij ons in de club. De duiven zijn ’n beetje aangescherpt en de jaarlingen gaan het spelletje hopelijk begrijpen. Vanmorgen zijn ze allemaal los geweest en toen ze uitgevlogen waren hup naar binnen en konden ze lekker in de rennen in bad. Alles staat vanaf vandaag op ‘weduwschap’ en nu gaan we ons aan het schema houden gelijk de afgelopen 2 jaar. Opvallend gisteren was toen ik de uitdraai van het constateren bestudeerde dat ik heel veel doffers draaide en aangezien ik komende week weer mijn 25 eerste duiven moet aangeven en al mijn favorieten er niet bij zitten, werd ik van deze uitdraai niet echt wijzer.

Wanneer de vooruitzichten kloppen krijgen we maandag en dinsdag mooi weer, woensdag en donderdag minder en de vrijdag/zaterdag weer betere omstandigheden met op deze dagen ’n wind die naar noord draait. Andere wind andere duiven!

Wat mij ook wel opviel was dat er zo weinig clubs hun bestanden hebben opgestuurd naar de compuclub. Onze club heeft meegedaan, verstuurt maar staat er niet op. Klokken die  het niet doen, baterijen leeg, verkeerde vliegprogramma geladen, chipringen die stuk zijn, ringnummers in de klok waar geen geslacht aan is gekoppeld, bestanden die niet aankomen. Overdrijf ik…..wel nee, is ook in onze club gebeurd, maar deze week kan je er nog wel wat aandoen! Bij ons hebben 20 hokken de klokken gezet van de 45  en dat zal in menig club waarschijnlijk geen haar beter zijn. Waar bemoei ik me mee maar het is toch jammer dat je door je eigen schuld in de problemen komt. WAKKER worden! Het spel is op de wagen, vrijdag middag zal ik de weer vooruitzichten voor zaterdag op mijn site zetten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After