maandag 11 november 2013

Noord-Hollandse kampioendag


Afgelopen zondag was de Noord-Hollandse kampioenendag weer prima georganiseerd. Koffie met gebak en ’n vlotte met humor gebrachte prijsuitreiking. Gewoon goed en de kampioenen kregen alle credit en aandacht, voor de groepsfoto van alle 1e prijs kampioenschappen werd nog even ’n muziekje opgezet en dan zit ik gewoon te genieten. Ook broer Peter moest nog 1 keer naar voren voor de foto. HOK kampioen Natour van de Afdeling.
Van onze club Wim Geerlofs, Gerrie Lotterman, Kees Niesten, Peter Beentjes, Gerrit de Boer met Sanne,( ook bij de Nationale kampioenen. Top Sanne)! en Peter Nijman met zijn hok kampioenschap Natour van de Afdeling
 

Hierna was het forum aan de beurt, de zaal had ’n goede bezetting en we hadden 4 prima forumleden. Zelf zat ik wat in ’n spagaat, deze keer hadden we de eigenaar van Giantel (o.a. medicijnen verkoop) en een dierenarts. Persoonlijk heb ik niets tegen medicijnen wanneer duiven aantoonbaar ziek zijn maar met deze bezetting ontkom je er niet aan dat de medische kant extra wordt belicht. Zelf benadruk ik liever de natuurlijke weerstand. Het was natuurlijk ’n inkoppertje om te beginnen over de dopingperikelen. Stijn Rans (de dierenarts) was het in ieder geval met me eens dat het regelement en de lijst met verboden substanties uit het jaar ‘holle’ komen. Ook dat cafeïne en paracetamol achteraf (na de vlucht) niet goed meer aantoonbaar zijn. Vervolgens probeerde ik wat wijzer te worden over het ‘pieken’ bij de duiven. Verder dan dat ze dit soms overkomt kwamen we ook niet. Ja en dan de verliezen bij jonge duiven…….1 ding hadden de forumleden gemeen, ze raakten allemaal meer dan 50 % van de duiven kwijt en de laatste 3 vluchten weinig tot niets. Weerstand opbouwen was volgens Stijn Rans het sleutelwoord en gaf aan dat men de jonge duiven op zeer jonge leeftijd tegenwoordig al tegen paramixo enten en dit herhalen om te boosteren. ( poeh, dit is dus absoluut mijn ding niet). Anne van Meerkerk geloofde meer in virussen en vond dat men daar veel meer onderzoek naar moest gaan doen.  Dit past meer in mijn straatje en ik geloof ook dat weerstand hoog houden dan absoluut heel belangrijk is. Ook uit de zaal kwamen toen de vragen en ervaringen wat los en snel bleek ook dat de tijd alweer opschoot en ik mijn laatste vragen niet meer kon stellen. Nou ja eentje nog aan Anne, (ook bestuurslid van de Afdeling) of we nog wat konden verwachten, iets vernieuwend betreffende het vliegprogramma. Het antwoord was diplomatiek en zo hoort het ook!

 Uiteindelijk hoop ik dat we toch wat wijzer zijn geworden, Ton Snoek en Anne van Meerkerk waren echt bereidt het achterste van hun tong te laten zien maar dan moet er toch echt wat meer interactie met de zaal wezen.  Het kan niet elk jaar feest zijn en naar je zin verlopen, persoonlijk blijf ik de voorkeur geven aan 2 hooguit 3 gasten die je kunt interviewen en de zaal erbij betrekt. Dat vraagt wel meer voorbereiding maar het kan wel vuurwerk opleveren. Wie weet……..

Trouwens na afloop ’n lekker buffet en nog even na tafelen en word je nog door diverse mensen aangesproken o.a. over mijn opmerking dat veel liefhebbers veel te laat wakker worden en 2 weken voor de eerste africhting ‘alles’ nog moeten doen.  Gewoon ’n nadenkertje moet je maar denken.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After