dinsdag 25 maart 2014


Er nog even tussen uit.

Ik loop thuis al maanden te verkondigen dat het begin van dit seizoen ‘nog niet zo belangrijk is’ en  het accent dit jaar,( de touwtjes aan te trekken), is verlegd naar de maand mei. Mijn vrouw dacht ‘dan gaan wij er nog even lekker tussen uit’ en dat hebben we dan ook gedaan. Vriend en maat E.J. nam de taak op zich de duiven te verzorgen en dat kan hij als geen ander. Je wilt ’n ander alleen niet met zoveel werk opzadelen, nu stonden de oude duiven gelukkig op weduwschap, de jongen bij de kwekers waren gespeend en de meeste kweekduiven zaten alweer op eieren. Hierdoor was 1 x per dag voeren ook geen probleem, mijn maat houdt wel van wat straf voeren en dat is in deze periode ook geen bezwaar. De jonge duiven kregen natuurlijk wel volle bak en loslaten was er de afgelopen dagen even niet bij.

Bij thuiskomst zag alles er prima uit want dat kun je aan E.J wel overlaten, nu aan mij de taak te beginnen met wat meer regelmaat met trainen en ook met wat kleine africhtingen in te lassen als mede met verduisteren te beginnen. De afgelopen weken zaten de duiven al redelijk in het donker maar nu gaan we de dag uren definitief inkorten. Broer Peter gaat ’n paar drukke weken op zijn werk tegemoet en daar ga ik dan ook de duiven voorlopig verzorgen. De oude duiven worden daar gekoppeld en 1x per dag trainen is genoeg maar we zullen ze regelmatig ook meenemen voor wat africhtingen.  De vitesse vluchten worden bij de Nijmannen dit jaar even bijzaak maar we gaan er beide alles aandoen om later in het seizoen mooie prestaties neer te zetten.

Roofvogel problematiek,

Van de combinatie van der Aar uit Heemskerk kreeg ik ’n foto door gestuurd van ’n aangevreten jonge duif. Ze zijn er nu al ruim 20 kwijt aan de slechtvalk. Door het zachte ‘voorjaar’ zit het echtpaar al op jongen en zal de honger voorlopig niet gestild zijn!
 
 

PUNTENTELLING RAYON (aangewezen)

Ik kreeg het vriendelijke en terechte verzoek op mijn website te vertellen dat dat de puntentelling aangewezen (rayon) weer is terug gebracht naar 1 van de 3, die voor de punten telt!   Enige tijd geleden las ik op de afdelingssite wat anders (2 van de 3) maar inmiddels is alles gecorrigeerd en is deze puntentelling gelijk gebleven aan voorgaande jaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK