zondag 16 maart 2014

zondag 16 maart


De Duivenmarkt in Heemskerk is ’n geweldig succes geworden. Om 9.00 uur scheen het zonnetje al vol op boven Heemskerk en dat is dan wel ’n pak je hart. Bij aankomst al veel mensen op de ‘been’, lekkere gezellige drukte en veel ‘duivenpraat’ en laten we eerlijk zijn daar gaat het toch om! Zelf was ik klokslag 9.00 uur aanwezig met mijn 11 duifjes en stonden er al ’n paar ‘duivenmelkers’ op me te wachten om als eerste de duifjes te beoordelen en te kopen. (9.15 uur was ik los) Jammer voor de laatkomers maar gelijk als in Lier, wie het eerst komt wie het eerst maalt. De duifjes waren stuk voor stuk prima gebouwd, kern gezond en ik zou ze zo zelf gehouden hebben. Ik hoop dat de kopers er goed mee zijn en laat eens van je horen. De participanten in de Duivenmarkt hebben ook veel klandizie gehad menigeen heeft zijn duivenvoer voorraad aangevuld bij van Someren Dieren Wereld, Jan Breed heeft menig kampioen op de foto gezet en ook onze dierenarts gaf advies en deed de nodige onderzoekjes. De dames in de kantine hadden het  druk iedereen van ’n drankje te voorzien en ook de broodjes vonden gretig aftrek. (Broodje kroket voor ’n euro en ’n pilsje voor nog geen 0.80 cent).  Organisatie top gedaan! Volgend jaar wel proberen wel wat meer ‘verkopers’ van jonge duiven vast te leggen want helaas waren er nu ook weer afzeggers. Het was ’n mooie ochtend zo vlak voor het begin van het seizoen, veel bekende de hand geschud en met veel ‘n praatje gemaakt. Ik vond het in ieder geval prachtig! Om 13.00 waren de verkopers aan het inpakken maar het was nog druk in de kantine!!!!!!

Wat impressie foto’s van de Duivenmarkt!
de duiven van de mannen Martens

prachtige pullen

Piet de Munck en Gerard Duijn en dochter aanschouwen het terwijl ze lekker in het zonnetje zitten te genieten.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK