zaterdag 25 oktober 2014

vergadering ?

Vrijdagavond 24 oktober stond de Afdelingsvergadering gepland.
De opkomst was groot want iedereen wilde toch weleens het naadje van de kous weten over wat er allemaal gaande is geweest binnen het bestuur. We zijn helaas geen steek wijzer geworden want de 3 overgebleven bestuursleden wilden en of mochten er niets over vertellen. Snel werd duidelijk dat er nog maar weinig vertrouwen was in het drietal overgebleven bestuursleden en toen er werd gevraagd de eer aan zich zelf te houden, bleef men onwrikbaar. Vervolgens werd er 'n motie van wantrouwen, van orde (of in Jip en Janneke taal 'inpakken en wegwezen') ingediend zodat de leden/vergadering zich zou kunnen uitspreken of er nog genoeg vertrouwen was in het overgebleven bestuur.
Hoe het juridisch, statutair, reglementair zit daar werden de partijen het niet over eens, er werd niet toegestaan te stemmen.
Vervolgens wilde het bestuur wel instemming verkrijgen voor de 2 nieuw aan gebrachte bestuursleden. Dat resulteerde wel in 'n schriftelijke stemming en beide kandidaten werden afgewezen. Langzaam begon het toch wel bij het bestuur te dagen dat dit mogelijk gezien kon worden als 'n motie van wantrouwen. Met 'n toch wel bijzondere move of compromis mogen nu kandidaten zich opnieuw opgeven voor alle vacante bestuursfuncties en gaan we het over 'n kleine 2 maanden overdoen met dien verstande dat de zittende bestuursleden (kunnen) aanblijven. (zo heb ik het begrepen)

Blijft de vraag wat bezielt men om te blijven zitten, je moet jezelf toch wel als de grote 'verlossers' en redders van de duivensport zien om deze strijd aan te gaan. Problematischer vind ik, hoe nu verder want met de huidige houding lijken de leden niets meer te vertellen te hebben en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

De algemene ledenvergadering ging uiteraard niet door maar let eens goed op het vliegprogramma en overige voorstellen.........

Het vliegprogramma ziet er in grote lijnen dan wel niet verkeerd uit maar let op de overige voorstellen daar moet iedereen nog maar eens goed naar kijken en zich afvragen welk doel dit dient. (oud maar straks ook jong vanaf de1e vlucht tegelijk los en vrijheid in het beladen/afvullen van de wagens, hierbij wellicht straks ook nog vrijheid in welk rayon je inkorft en de kaarten zijn geschud)

Er is 'n oud bestuurder beschadigd en in 'n kwaad daglicht gezet ook hier moet duidelijkheid over komen en het liefst op korte termijn.

21.15 sloot de vergadering, her en der 'n tevreden gezicht maar meer gezichten met veel ongeloof en onbegrip.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After