zaterdag 4 oktober 2014

We zijn weer terug van bijna 5 weken reizen door Afrika, van Vic Falls (Zimbabwe), door Botswana, (de Kalahari woestijn), naar Namibië. Eerst omhoog naar Etosha park om vervolgens af te zakken naar Zuid Afrika, te weten Kaapstad. Totaal 6000 kilometer waarvan 2000 km op de fiets en de rest, (4000 km) met ´n overland truck,(want anders doe je zo´n 3 maanden over deze reis). Op de weinige momenten dat we in de bewoonde wereld kwamen en er was WIFI, haalde ik mijn post binnen, met verbazing en verbijstering las ik o.a. wat mailtjes van onze Afdeling en hier kom ik zeker nog op terug!

Bij thuiskomst liep ik de duivenhokken binnen en vooral bij het jonge duiven moest ik goed kijken want de duiven herkende ik bijna niet meer na zoveel weken. Ze zagen er prima uit maar dat kan ook niet anders met zo´n goede maat/verzorger, bedankt E.J.!  Alle vliegers en jongen zitten nog bij elkaar en dat blijven ze ook zolang mogelijk, al laat ik zo weinig ruimte over om ´n nestje te bouwen. Ze mogen nu alle dagen weer naar buiten en zo vaak mogelijk badderen. Verder krijgen ze nog steeds ´n goede mengeling met 2 tot 3x per week Allicine over het voer, geen medicijnen, geen vaccinaties, gewoon puur natuur en dat al jaren lang!  Oh ja 1 koppel van de kwekers heb ik bij elkaar laten zitten, de oude Bonte Gilles x zijn eigen dochter de `900`` en daar liggen momenteel 2 prachtige pullen. Wanneer ze me aanstaan en vitaal en goed van bouw zijn, verhuizen ze naar het kweekhok.






Inmiddels wat mensen gesproken over de problematiek binnen de afdeling en dat er problemen zijn is wel duidelijk want er stappen niet voor niets 4 bestuursleden op. Een strafzaak willen beginnen tegen een bestuurslid en de politie op zijn dak sturen maakt de soap compleet. Mensen beschadigen en in 'n vals daglicht stellen zonder dat daar gronden voor zijn, dan ben je in mijn optiek volledig en compleet de weg kwijt. Binnenkort zullen de afgetreden bestuursleden wel met 'n verklaring komen want het moet voor iedereen maar eens duidelijk worden wat er allemaal gaande is.
Het moge duidelijk zijn dat ik het met de overgebleven heren binnen het bestuur niet eens ben en hun handelswijze scherp veroordeel.
U bent niet echt veel wijzer geworden maar binnenkort volgt er meer nieuws.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten