woensdag 21 december 2016

Brief van de voorzitter van P.V. Heemskerk.
Deze brief kan interessant zijn alle leden van Rayon B maar zeker ook voor de liefhebbers van Rayon A.
Mochten er vragen zijn kun je Gerard Weel mailen of bellen 0251 235050

De brief;

Heren,
Het is al weer een tijdje geleden dat er is gesproken over de herindeling van de rayons. Ik weet niet of er ondertussen in de verenigingen is vergaderd maar ik hoor niets meer. Mijn vereniging (P.V. Heemskerk ) was voor een rayon met Alkmaar en vervolgens het rayon in drie kringen delen voor de vitesse vluchten. Maar omdat nog niets zeker was en is, hebben wij daar nog een bijeenkomst voor belegd. Wij zijn van mening dat het nog beter zou zijn als wij van de bestaande rayons A en B een groot rayon kunnen maken en dat grote rayon verdelen in drie of vier kringen voor de vitesse vluchten. Laten we zeggen een rayon "kuststrook". Wij willen dat de vitesse vluchten niet gelijk met de rest van de afdeling wordt gelost zodat wij de duiven eindelijk na zoveel jaar weer uit de goede richting zien komen, dat we eindelijk weer duiven over zien gaan. Wij denken dat er veel liefhebbers langs de kust zijn die dat zeker willen. Ik hoop jullie te hebben geïnformeerd hoe onze vereniging er over denkt en reken op jullie reacties. Als ik niemand van jullie meer spreek wens jullie fijne kerstdagen en een gelukkig en sportief 2017 toe.
Met vriendelijke groeten,
G.Weel 





Ik sluit mij helemaal aan bij de brief van Heemskerk. Ik vind het wel vereist dat er overeenstemming over zo’n voorstel moet komen en de meerderheid van leden van A & B hiermee  instemmen.  Ik zie voor de Vitesse mannen maar ook voor de mannen van de wat langere adem alleen maar voordelen.  Alle Vitesse vluchten, apart los van de rest van de afdeling, hierdoor krijg je door de bijna altijd waaiende westenwind en de grote massa duiven elders,  NU wel een trek meer langs de ‘kust’ of te wel de duiven vliegen een wat rechtere lijn en kortere weg naar huis. Zodra de Afdelingsvluchten beginnen (de Midfond), gaan de duiven gezamenlijk los. De duiven zijn door de voorgaande vluchten veel meer geconditioneerd om “hun vluchtlijn” aan te houden, wat zeker in groot verband ons prima van pas komt!
Kosten en ophalen van de duiven kan geen probleem opleveren, op de meeste vluchten kunnen we rijden met één goed gevulde trailer. (de vracht/invliegduiven kun je altijd apart labelen en kunnen wanneer de capaciteit niet voldoende is mee met een ander rayon). Het is allemaal niet zo moeilijk maar je moet het wel willen, want anders is het trekken aan een dood paard.
Eigenbelang?  De vitesse vluchten interesseren mij niet echt maar de midfond en dagfond des te meer dus zou ik het toe juichen. Ook de jonge duiven gaan al die Vitesse vluchten apart los en jong geleerd is oud gedaan en zal absoluut voordelen opleveren.  Hoe nu verder.......bellen met Gerald Weel.
                                                                                           
      
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten