vrijdag 18 mei 2018

#nieuwsvanachterdeduinen#


#nieuwsvanachterdeduinen#
De 1e Midfondvlucht is voor mij prima verlopen, een prima start met de 1e in de club en 4e in de Afdeling tegen ruim 14.000 duiven,  maar het seizoen is nog lang en we krijgen nog heel veel vluchten waarop ik hoop ook mooie uitslagen neer te zetten.
Zondag was het nog even nagenieten maar daarna  heb ik mij direct weer gericht op de volgende vlucht namelijk Pont St Max.  Een blik op de weerstations liet zien dat we een week krijgen met Hollands weer, beetje frisser, enkele buitjes, maar ook het zonnetje en een wind uit de noordhoek en waarschijnlijk ook op de vlucht dag zaterdag kopwind. Dat kan dus een stevig vluchtje worden in aanloop naar onze 1e dagfondvlucht.  De voorbereiding moet dus goed zijn en alleen duiven die top zijn kunnen en gaan mee. Daarnaast is het voor de meeste jaarlingen een prima leerschool maar ook gelijk een scherprechter met het oog op de Dagfond.
Van Ruud Moes kreeg ik de link door waar je de foto kunt vinden met de eerste 10 duiven van een afdelingsconcours (i.p.v. de teletekstpagina )
 
Woensdag, liet ik mijn weduwnaars om 16.00 uur los maar merkte wel heel veel overtrekkend duiven op. Uiteraard vonden de mannen dit geweldig waardoor ze er stevig aan konden trekken, volle vaart er achter aan en na een paar minuten zag ik ze dan weer uit noordelijke richting terug keren.  17.15 uur vond ik het meer dan genoeg en kwamen ze,  op één druiloor na, binnen, hierna waren de duivinnen aan de beurt die hun uurtje ook volmaakten. Pas later zag ik op facebook dat de ‘marathon’ duiven vrij laat waren gelost in Roye en op het tijdstip van loslaten van de weduwmannen nog steeds overkwamen.  Die duiven hebben er een “kluif” aan gehad want er stond een straffe noordenwind.

De duiven maken het prima, de trainingen zijn goed, de conditie neemt toe en dat geldt ook voor de jonge duiven.  Nu maar afwachten hoe ze het er zaterdag afbrengen, het zal niet de eerste keer zijn dat je vol vertrouwen bent en het resultaat tegenvalt.
De verwachtingen voor zaterdag zijn goed, droog met zonnige periodes, aangename temperatuur en een noorden wind(kracht 2-3),  in Frankrijk en Belgie noordoost en in de kustprovincies noordwest, dat gaat dus een vlucht worden van meer dan 5 uur vliegen!
15 doffers en 26 duivinnen zijn mee en in de club 634 duiven. In de kring 2031 en Afdeling 11726 duiven, een paar duizend duiven minder maar vorig jaar op Morlincourt (7496) een grote plus!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten