zondag 20 mei 2018

The Day After


The Day After
Zondag, na 3 nachtjes mand, werden de duiven  om 10.30 uur in Pont St Max gelost. De omstandigheden ter plekke waren goed,  onderweg een zonnetje met een noordoostenwind die aardig begon aan te trekken, daarnaast aan de kust in de loop van de middag veel zeedamp die het land op kwam.  Alles bij elkaar best stevige omstandigheden. 
Zelf was ik niet zo gerust op mijn doffers, vluchten met 3 nachten mand heb ik slechte ervaringen mee maar gelukkig komen ze zelden voor.  De eerste melding in mijn club is op 15.46, zelf draai ik op 15.56 en dat is de 7e duif in de club. De eerste 12 duiven worden door 10 verschillende liefhebbers gedraaid en geeft wel het karakter van de vlucht aan.
In de club wint Max van Delden met 5 minuten voorsprong de 1e en pakt ook de overwinning in de kring. Max kwam op zijn Harley naar de club en dat hebben we dan ook vastgelegd. Max van harte gefeliciteerd met je prachtige overwinning.
 
1e Max van Delden, 2-8 Nico van Duivenvoorde, 3e Gijs Kabalt,4e Gerrie Lotterman, 5e Ron van Rijn, 6e Simon Durge, 7e Jos Nijman,  9-10e Gerrit de Boer.  Uitblinkers Nico van Duivenvoorde met 8 duifjes mee 2x top tien en Gerrit de Boer ook 2x top tien en 10 van de 12 in de prijzen. De nestors hebben duiven les gegeven!


In de club de 7e plaats, in de kring de 12e tegen 2031 (17/41) in de Afdeling 73e tegen 11726 (19/41)
Voorop kreeg ik mijn 1e getekende 16-1441113 nog een dochter uit mijn ‘42’ 1e NPO Bourges. De 113 liet zich vorig jaar al een paar keer prima zien op de DF en heeft dit jaar nog niet gemist.  De dames waren bij het vallen van de avond thuis maar er zijn nog een paar jaarling mannen onderweg en dat zijn we niet gewend.  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK