zaterdag 10 augustus 2019

Peronne en Roosendaal



Peronne en Roosendaal

Zelf heb ik geen duiven mee op Peronne omdat ik er van overtuigd was dat de duiven zaterdag NIET gelost zouden worden en ik niet op 3 nachten mand zit te wachten. Gelukkig kregen we donderdagavond te horen dat Roosendaal naar de zondag werd verschoven dus gaan ze dan mee!
Met stomme verbazing las ik vanmorgen dat de duiven om 7.45 uur gelost waren, inmiddels was het in Heemskerk al windkracht 6 en begon ik al de nodige spullen weg of vast te zetten. Om 8.00 uur liet ik de jongen los om ze aan de wind te laten wennen want zondag waait het ook nog, maar hooguit kracht 4. Ik heb het geweten want toen dat spul dacht te landen…..uiteindelijk toch de duiven binnen en toog ik naar de combinatie Udo/duijn, ook Lex was bezig het e.e.a. vast te zetten en aan de buitentafel moest je het kopje koffie vast houden want het waaide pardoes van tafel.  In Alkmaar waaide een stuk dak van het A.Z.  stadion dus je kunt moeilijk zeggen….het viel wel mee.
Ja, wat moet je verwachten van een vlucht met snelheden van boven de 2200 mtr (130km per uur) vaak juist niet een snel verloop en dat bleek ook, concours staat in Heemskerk ruim 30 minuten open.  Bij de één valt het mee en ander pakt ze slecht maar de duiven die met een uur niet thuis zijn, krijgen een zware dobber om terug te keren. Menig duifje zal opengereten en met een gebroken pootje terug komen, bij ons in de club kwam bij het klok uitslaan (13.00 uur)al het eerst appje binnen van een zwaar gewond duif.  Vanavond was het inkorven voor Roosendaal en in Heemskerk toch nog dik 600 duiven die meegaan maar ik hoorde ook wat er nog gemist werd en dat schat ik op zeker 25 % in en de meeste zitten al niet dik in de duiven.
Morgen de uitslag/winnaar van Peronne en Roosendaal…             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after