dinsdag 12 juli 2022

Roosendaal

Slecht verloop en een potje Zwarte Pieten op social media na afloop (of mag je dit niet meer schrijven). 

Had je het kunnen voorkomen, ja dan had je ze niet moeten meegeven. Dinsdagmorgen was de wind (niet verwacht) lichtelijk zuidoost en dat is nooit lekker, het gaf ook inversie in de ochtend en ze gingen tegen afspraak in 2 groepen los. Dit alles zouden de ingrediënten geweest kunnen zijn waardoor de duiven veel moeite hebben gehad om thuis te komen en sommige nog zoekende zijn

Uithuilen, wonden likken en doorgaan het is niet anders. Ik ga ervan uit dat niemand zo’n verloop heeft gewenst. 

De africhting uit Roosendaal ging op om 8.00 uur los en tot mijn verbazing niet per kring en dat was wel de afspraak. Wanneer na ons afdeling 5 in 7 groepen gaat lossen dan komt de vraag boven, waarom wij dan niet. Nu ben ik eerlijk, ik had ze niet thuisgehouden wanneer het wel was afgesproken. Was het tijdsdruk, was het belading? (ik lees op de site dat de NPO etc…) In de ochtend veel grondinversie en een kring om de zon en dan ga wij wachten op de eerste duiven met een slecht voorgevoel. 

De meldingen komen maar bij mij niets. Dan zit je daar met zijn vieren, alles er aangedaan, mooie gezonde ploeg…… de duiven kwamen uiteindelijk aan, vaak 1 voor 1 en meestal met een vreemde in hun kielzog. Om 13.30 uur staat de teller op 45 om 18.00 uur op 48…19.00 uur 49

Nog 11 te gaan….. Komen er vast nog na! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after