donderdag 30 mei 2024

CODE ROOD

 

Deze week de duifjes klaar gemaakt voor de 1e DF vlucht. Hoe verder in de week, hoe meer ik begon te twijfelen. De vooruitzichten waren en zijn gewoon slecht!

Ik zit niet te wachten op 3 nachten mand en op op 4 zeker niet, dus het zou een klein ploegje worden en dan komt donderdag om 13.00 uur het bericht van de NPO “code rood”.

Nu hebben we ook nog een Vitesse vlucht, die kan je indien noodzakelijk ook nog op een kortere afstand spelen. Dat is nog even afwachten. 

Dan maar wat extra tijd aan de jonge garde besteden, ook leuk.

Op Social Media is het ‘afzeiken’ weer begonnen, maar dat hoort bij deze tijd. Staat natuurlijk haaks op gewoon nadenken en dat hoeft deze ‘groep’ nu niet te doen, wie weet wringt daar de schoen. 🤔

Dan maar een bijzonder verhaal van een clubgenoot. Hij appte mij einde van een middag of ik wist dat er misschien een lossing was geweest, want hij was al 3 uur lang zijn jonge duiven kwijt. Het betreft geen winterjongen maar duifjes die pas een paar weekje om het huis vliegen.

In de avond krijg ik bericht dat een 16 jongen compleet afgevlogen thuis zijn gekomen. Het enige wat ik kon bedenken was, dat ze waarschijnlijk achterna waren gezeten door de roofvogel. Blinde paniek. Zeker toen 1 duifje werd opgeheven in Zuid-Holland. De volgende dag nog 3, de dag erop nog enkele, 2 opgegeven en de stand is 26 van de 29 weer in het hok!

Sta ik dan af te richten bij het pontje van Buitenhuis 🤣. Gelukkig liep het goed af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selectie en Fontenay Zuid-Holland