zaterdag 25 mei 2024

The Day After

 The Day After.

Positief beginnen, onze duiven hebben slechts één nacht mand gehad en toch een vlucht van 270 km gekregen. 

Het was passen en meten maar de duiven konden uiteindelijk los om 14.00 uur en kregen ook nog de wind op de staart. Dus snelheden dik in de 1500 mtr, zelfs werd aan de oostkant van de afdeling de 1600 mtr aangetikt! Juiste beslissing van de LC, ik ben  content met de lossing! 

Toch werd het niet een vlot vluchtje, zeker niet bij mij, en dat viel dan weer tegen. Menig duif zal een buitje ontweken hebben en/of is meegevlogen en gezogen met de oostkant. Ook zo’n vlucht zit ertussen.

Na zo’n vlucht moet je altijd een tandje bij zetten, zeker met de 1e DF vlucht in verschiet, maar eerst even relativeren en de boel laten bezinken. 

In de club was de computer gelukkig met hulp aan de praat gekregen maar het inlezen van de klokken liep toch niet helemaal voorspoedig. Uiteindelijk lukte het en konden wij de uitslagen bekijken.

4e in de club 640 duiven /13e in kring 1B tegen 1155 dv. /19e in kring 1 tegen 1892dv./ 81e afdeling tegen 8000 dv. 

De 4e plek in de club met 3 man voor mij met een verdere afstand en met de 19e in de kring op de kortste afstand, knijp ik in mijn handen. Wederom een jong uit het oog Al Capone koppel van Dirk. Op naar de DF vluchten. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selectie en Fontenay Zuid-Holland