zaterdag 15 juli 2017

The Day After


The Day After
Wat een enorme meevaller vandaag, zware bewolking was voorspeld maar de werkelijkheid was dat we de hele dag in het zonnetje hebben gezeten!  Dat de hele vlieglijn prima is geweest blijkt ook wel uit de aankomsten en snelheden. Kortom een prachtige vluchtdag.
De jonge duiven werden al om 7.50 uur gelost en kwamen mirakels goed naar huis. Bij mijzelf een paar minuutjes te laat maar ik pakte mijn 1e en 3e getekende voorop (meer geluk dan wijsheid) hierna volgde de duiven elkaar rap op maar klokken ho maar. 39 duiven mee en 36 duiven binnen 30 minuten in de klok. (de 3 herintreders bevestigde mijn vermoeden en daar ben ik klaar mee en zijn uit de competitie)
 
In de club winnen Simon en Tom Durge de eerste, mannen van harte!
P.V. Heemskerk
1-10 Simon Durge,2-4 Harrie Docter,3-7 Henk Beentjes, 5e Gerie Lotterman,6-8 Max van Delden, 9e Wim Geerlofs.

Zelf pak ik de 17e en 18e plaats en dat is in de kring tegen 1573 duiven toch nog goed voor de 46e plek.
Hierna was het wachten op de aankomsten van Pont St Max, naast mijn maat E.J en trouwe ‘letter’ Ben Tervoort, kwam ook Ger Wagter en mijn neef Wim uit het verre Friesland duiven kijken. Prachtig mooi toch allemaal oud duivenliefhebber maar het blijft ‘kriebelen’ bij de mannen.  Om 12.24.41 viel de eerste en verslaat nipt een duif van mijn broer, die ze prima kreeg. Uiteindelijk  1e in de club, 2e in de kring en 18e in de afdeling tegen 4920 duiven. Prachtige aankomsten, vroege duiven wat wil je nog meer….
De "328"
 
P.V. Heemskerk
1e Jos Nijman, 2-6-10 Peter Nijman, 3-9Sjaak Weel,4 Jan Vogelzang, 5 Gijs Kabalt, 7-8 Gerrit de Boer/Sanne.

Zelf pak ik 1-18-28-29-40-48-50-59-61-70 In de Kring 853 duiven 2-30-50-51-76-96-99 enz en in de Afdeling tegen 4920 duiven een mooie 18e klassering.
Broer Peter kreeg ze in de kring tegen 853 duiven 3-7-12-20-22-58-62-74 De Nijmannen zijn tevreden.
Mijn 1e duif is de 328 en komt uit ons kweekhok Afgekeurde x “Blokje” Steef Duijn (54x94), 2e duif de 298 uit “33” Steef Duijn x Martina, 3e duif 585 uit Zwarte Martin, 4e duif 381 uit de 747(uit 54x 94)
Broer Peter 1e duif uit de Munnik x “26” (moeder uit 54 x 94) 2e duif Peter Beentjes (top duif)   3e uit Samenkweek (Nico de Jong x dochter 44 x Cindy)  volle zus van mijn “21”, 4e duif uit de rooie 51 Steef Duijn x Cindy (kleine Dirk) 5e duif uit afgekeurde x “Blokje” (54 x 94)  Op één duif na (7e plek kring) komen al deze duiven uit ons kweekhok en zijn goed voor de 2e-3e- (7e)-12e-20e-22e-30e-50e-51e plek in de KRING.  

Wat ik nog wel even kwijt wil is de armetierige verslaggeving op onze afdelingssite, veel verder dan de lossingstijden komt men niet!  Oh ja er werd een filmpje over de lossing uit “Duffel” geplaatst, prima, leuk en een goede lossing en dat willen we ook graag zien……maar is dit de lossingsplaats in Duffel?  Op T.T. komen dan  plots nieuwe coordinaten te staan maar daar moet je dan maar net op kijken en waarom dan niet op de site?  Op de site van Afdeling 7 staat te lezen ‘wij kunnen niet lossen in Duffel’ en wij blijkbaar wel maar op een andere plaats?  Kun je toch even uitleggen of is dat te veel gevraagd.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten