zaterdag 12 maart 2022

De jonge duivenhokken lopen vol....................

 

De jongen van de kweekduiven zijn inmiddels afgezet in het (2e) jonge duivenhok, maar eerst heb ik het verblijf in geruimd en de verduisterplaten aangebracht. In beide hokken zullen straks een 35-tal jongen zitten, voorlopig blijft het tussen deurtje (luikje) gesloten, maar wanneer alles t.z.t. op de vleugels gaat mogen ze kiezen. Gelijktijdig hebben ze hun 1e vaccinatie, Luis druppeltje en een knijpringetje om gekregen. (Broer Peter kwam langs, dus viel met zijn neus in de boter😘. Beiden waren we te spreken over het jonge spul)

De komende tijd komen er nog wel een paar duifjes bij, maar voor 90% is de jonge duiven ploeg nu compleet. Eind van de maand krijgt de hele ploeg nog een Paramixo-Rota vaccinatie en dan ben ik voorlopig klaar😊.

Bij de vliegduiven zijn begin van de week de jongen op de grond gezet en de duivinnen verwijderd. Weer een stapje dichter bij het op scherp zetten. In de vroege ochtend gaan de duivinnen los en blijven een 45 minuten buiten, daarna mogen de jonge duiven tot 12.00 het luchtruim verkennen. Ik blijf er niet voor thuis. In de loop van de middag gaan de doffers, die nogal ‘trek’ naar het hok hebben los, want daar liggen nog een 20-tal piepers die gevoerd moeten worden. De spiertjes worden losgemaakt en wie weet stop ik ze komende week alvast een keer in de mand voor een korte africhting.

Verder de Benzing M3 besteld, ent en hoklijst ingeleverd…..blijf de zaken afvinken😊

Het nieuws van de week, zou moeten komen uit de besluitenlijst van de afdeling vergadering.

Zie mijn post van vrijdag, incluis vliegprogramma. Ik kijk ernaar en heb wel wat vragen, zoals… Waarom wij 1 week eerder beginnen dan het Nationaal vliegprogramma? Waarom bij de oude de 1e wedvlucht vanuit Roosendaal en bij de jonge duiven de 1e uit Duffel? Zo zijn er nog wel wat voor mij 'opmerkelijke' zaken. Het is besloten en gedane zaken nemen geen keer, dus nu zorgen dat de duiven in de juiste conditie zijn voor de vluchten die ik graag wil spelen😊.

Fijn weekend…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten