The Day After
Het was weer zo’n weekend. Code rood voor de DF en laten we eerlijk zijn, het was zaterdag ook niet mogelijk (zelfs niet voor de Belgen en ook niet op zondag) en voor zondag kwamen de opklaringen te laat. Gelukkig kon Vitry wel op zondag los en gezien de hoeveelheid duiven in de afdeling, waren weinig duiven ingehouden. Zelf wilde ik ze ook aan de ‘gang’ houden want echt afstand maken is nog niet aan de orde geweest, maar ook ze in het ritme houden, vind ik belangrijk. Volgende week Pontoise ‘n 420 km dat zou een mooi opstap wezen naar de DF vlucht. Ik loop een beetje op de zaken vooruit maar ik zie voor de volgende vlucht weer veel tabellen met regen. Daar kunnen we de komende dagen weer over nadenken, nu eerst Vitry.
Waarom je op een Vitesse vlucht, in een weekend met code rood voor de DF, kiest voor de ‘langste’ afstand voor een Vitesse vlucht, is mij een raadsel. In Duffel werd om 11.00 uur al gelost!
De duiven werden pas om 13.30 gelost met een stevige noordwestenwind. Ook nog een westelijke losplaats en dan is weet je dat je vooral in je eigen vlieggebied moet kijken want provinciaal kom je er niet aan te pas. Niets mis mee, dat weet je en de punten haal je uit je Cc.
Ook in mijn club en Cc kwamen we er deze keer NIET aan te pas. Duiven waren in orde en dat blijkt ook wel dat met 20 minuten 70 % de thuisplaat heeft aangetikt. Waarom ze deze keer niet met het kopgroepje meevlogen en aanhaakten? Dat’s duivensport🤔
Duiven zijn thuis (46), het was een vlucht dat ze eraan moesten trekken, maar de aankomsten waren ‘prachtig’.
Hopen dat de omstandigheden gaan beteren, voor de duiven en alle betrokkenen een stuk fijner😏
Poetsen voor Pontoise…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten