vrijdag 26 juli 2024

Heel bijzonder....

Donderdag kreeg ik via de media te horen: in Issoudun gaan sector 1-2-3 tegelijk los. (Sector 4 staat elders.) Blijft bijzonder dat op de vergadering de Nationale vlucht wordt weggestemd en op de dag van inkorven ‘het’ geregeld wordt. (bijna Nationaal) 

Aan de afdelingsfunctionarissen,

 Na een verzoek van een van de afdelingen om de duiven in Issoudun in 1 keer te lossen heeft het NPO-bestuur de vraag voorgelegd aan De afdelingen 1 t/m 9 om de wagens in Issoudun in 1 keer te lossen. Alle afdelingen hebben hierop positief gereageerd.

 Bestuur NPO heeft daarop de nationale lossingscommissie gevraagd de duiven te gaan lossen en zij hebben ook akkoord gegeven.

De lossing is hiermee in handen komen te liggen van de nationale lossingscommissie.

 Tot hoofdconvoyeur is benoemd Lute Bruinenberg van afdeling 9.

 Er zal een semi nationale uitslag worden gemaakt met daarnaast de uitslagen per sector.

Ik ben voor een Nationale DF vlucht, niet één maar wel 3!! Gewoon 3x Issoudun maar dat moet je met elkaar afspreken en in beton gieten. Zeker wat die principiële zaterdag vliegers betreft, Ik hoef het niet verder uit te leggen😏 Wat nu gebeurt, krijg ik de ‘kriebels’ van! 

Donderdag ook bericht ‘we kunnen niet naar Lennik wordt Oudenaarde, ongeveer dezelfde hoeveelheid kilometer’. Niet kunnen?  Misschien een geluk bij een ongeluk omdat je misschien zaterdag in Oudenaarde meer kans op lossen hebt? Zijn de liefhebbers aan de kust blij met een westelijke lossingsplaats? Wanneer je kunt rekenen niet🤔Nood breekt wetten en wanneer je niet in Lennik om wat voor reden dan ook terecht kan moet je uitwijken. (Ik heb begrepen dat Afdeling 5 in Lennik in de modder heeft gestaan en toen uitweek naar Oudenaarde maar daar waren hoogspanningskabels die deden besluiten, daar te vertrekken.) Ik voeg het artikel maar toe, kunnen ze het nog navragen bij afdeling 5!!

Lennik modder, Oudenaarde hoogspanningskabels. 


De duiven hebben geen weet van waar ze gelost worden en met die westenwind zullen ze rap de kustlijn verlaten verwacht ik. Hopelijk een mooie vlucht.

Voor Issoudun ben ik op mijn voornemen 30 duiven te spelen teruggekomen. Het zijn er 20 geworden en voornamelijk duivinnen, (ik verwacht) 3 nachtenmand, ik gruw bij de gedachte voor mijn doffers. Hopelijk hebben de duivinnen ervaring en drive genoeg om de juiste koers te volgen en ze niet aan de andere kant van Nederland verzeild raken. 

We gaan in de ‘wacht’ stand😊Ook de marathonmannen zullen in de wachtstand gaan, Narbonne (4500) en Bergerac (28.500) zullen gelost moeten worden, zal het vrijdag? NEE  of Zaterdag  of misschien wel zondag worden? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After