De 2e africhting (2 juli) jonge duiven werd geannuleerd vanwege slechte vlieg vooruitzichten. De 1e africhting ging door met prachtig vliegweer, maar omdat het plotseling vrij warm werd, durfden veel liefhebbers niet mee te doen. Nu heb je de poppen aan het dansen.
Veel jonge duiven zouden voor het eerst met de grote wagen mee moeten en totaal gelost worden. Roosendaal is de eerste wedvlucht met totaal lossing. Kan niet anders want vervoer technisch zitten de kringen door elkaar, bij een africhting laat je ze op kleurlabel los en kijk je niet op een minuutje, maar bij een wedvlucht gelden andere regels, namelijk totaal los.
De liefhebbers die de 1e africhting mee hebben gehad, kunnen zeggen ‘gewoon een wedvlucht’, maar de grootste groep is niet goed voorbereid en wat moet je dan? Je wilt toch zoveel mogelijk alle kikkers in de kruiwagen houden.
We moeten eerder beginnen, maar dan doet diezelfde groep toch weer niet mee, het is elk jaar hetzelfde liedje. We zullen ongetwijfeld onze oren laten hangen naar de… want we willen iedereen binnen boord houden en daar is ook iets voor te zeggen.
Wat die oude duiven betreft, daar lig ik persoonlijk niet wakker van. Normaliter is de vitesse al afgelopen dus alles wat nog komt is bonus. Ik weet van nabij dat er ook liefhebbers zijn die hun duiven op nest spelen en ze graag op Roosendaal hadden gespeeld op een mooi ‘standje’.
Het verdict
De afdeling heeft besloten van de 1e wedvlucht een trainingsvlucht te maken. 2 kringen gaan naar Numandorp en 2 kringen gaan naar Roosendaal. Hierdoor vervalt ook de vlucht Roosendaal voor de oude duiven, die wel mee mogen met de africhting.
Ik begrijp de beslissing, maar…..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten