zondag 4 september 2011

The Day After,

Gisteren ’n heel epistel geschreven, vandaag dus niet zoveel te melden. De vliegduiven allemaal lekker buiten gehad, trainen en daarna lekker in bad. 2 koppels zitten nog op eieren en deze komen binnenkort uit, de overige koppels hebben allemaal 1 pulletje te verzorgen en alleen van de 6 beste koppels worden de jongen geringd en van deze koppels is ook 1 jong overgelegd. Vandaag zijn de eerste 4 jongen geringd dus einde week zijn de oudste jongen 13 dagen oud, de meeste zo rond de 9/10 dagen en moet ik nog eens goed nadenken hoe ik ze het best kan motiveren en me zelf de disipline opleggen wat en hoeveel te voeren. Gisteren heb ik ze natuurlijk gewoon goed “gehad”, ik kan wel ontevreden zijn maar als ik er 21 van de 25 in de prijzen heb moet ik niet zeuren en misschien ook niet te veel zoeken naar hoe het beter kan. Trainen en vooral drang naar het jong houden daar zal het van moeten komen, de pluim zit nog wel vast maar de slagpennen blijven vallen en het is toch wel knap om op drie oude pennen nog prijs te vliegen. Nu maar hopen op ’n mooie afsluiting….het seizoen is omgevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel