zaterdag 10 september 2011

Pommereouil,
Gisteravond heb ik 30 duiven in gekorfd, 20 duivinnen en 10 doffers . In de club zijn nog 43 prijzen te verdienen en eerlijk gezegd, had ik er minder verwacht.
De duiven zijn om 8.20 los en Sens om 8.30, hier in Heemskerk om 9.00 uur voelt het buiten warm en klammmig aan en ben ik ervan overtuigd dat onervaren duiven het vandaag weer moeilijk krijgen. Het is te hopen dat het zonnetje echt doorbreekt waardoor de lucht helder wordt en het ’n mooie snelle vlucht kan worden. We wachten af…. Later meer



Ik had vanmorgen al mijn twijfel en ze zijn gewoon weer te vroeg gelost! INVERSIE!  Ik ben er doodziek van en natuurlijk de “beste stuurlui staan aan wal’ en van Gaal zei ’n keer”ben ik nu zo slim en ben jij nu zo dom” ja inderdaad opnieuw ’n blunder. Nu om 1700 uur zijn er nog heel veel oude duiven niet thuis en daar zitten heel veel goede, ervaren duiven bij, en ja die van Sens die zijn bij iedereen bijna allemaal thuis.



SIEM DURGE wint bij ons de laatste natour vlucht met ’n jonge duif de ‘338’ Simon vertelde mij dat de moeder bij Koen Minderhout en de vader bij Frans Timmermans vandaan komen. Kleinzoon Tommie had op ’t laatste moment nog gezorgt dat dit duifje werd geringd, dus Simon, ik zou die jongen maar snel lid maken! (trouwens Simon had er ook meer van Sens terug dan van Pommereouil)



Broer Peter pakt de 2e-5e-8e-9e plek en is de Kampioen Natour onaangewezen in de club, maar ook de NATOUR KAMPIOEN onaangewezen van het RAYON.
Zelf pak ik de 4e-7e plek met voorop mijn beste jaarlingdoffer de “17”,  mijn getekende de “26”pakt de 15e plek en hierdoor  word ik Natour kampioen aangewezen in de club en 2e NATOUR KAMPIOEN aangewezen in het Rayon. De NIJMANNEN hebben de hoofdprijzen dus netjes verdeeld.

De ‘26” is 1e Asduif natour in de club maar ook 1e asduif in het rayon Natour geworden, het is toch ’n genot zo’n toppertje op je hok. Ik speelde dit jaar niet voor het generaal en de mannen Martens zijn dit met voorsprong geworden, top mannen. Dat het aanwijzen niet zo gemakkelijk  is blijkt uit het feit dat ik op de laatst vlucht toch mijn GENERAAL kampioenschap AANGEWEZEN weet te prolongeren. Dik tevreden, nu die laatste oude duiven nog even thuis komen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK