zaterdag 3 september 2011

Martin Knap 1e in het Rayon!

Pommeroeul, club genoot MARTIN KNAP WINT DE 1e IN HET RAYON!
Vrijdagmiddag was ik mijn zomerjongen aan het pakken, bekeek ze nog eens nauwkeurig, pluim, pennenstand het zou allemaal nog wel kunnen maar die koppen daar was ik niet tevreden over. De vooruitzichten voor zaterdag, warm en in de loop van de middag misschien buien en onweer en dat deed mij besluiten ze allemaal terug te zetten! Ze kunnen altijd volgende week misschien nog ’n keer mee.
Zaterdagmorgen, het is inmiddels 9.30 uur en er zijn nog geen duiven los. Hier in Heemskerk is het al broeierig warm en de nevel hangt nog boven de weilanden waardoor de spoorlijn Uitgeest-Castricum nauwelijks zichtbaar is. Het zal nog wel even duren voordat het zicht beter wordt, al heb ik zelf het gevoel dat het de hele dag zo heiig zal blijven en ben ik blij dat de zomerjongen thuis heb gehouden. In de club zijn er 319 duiven mee, waarvan 81 voor vracht en houden we 60 prijsduiven over. Zelf heb ik er 25 mee, hopelijk breekt het zonnetje goed door en wordt de inversie opgeruimd en krijgen we ’n mooie vlucht…….later meer
11.20 duiven zijn gelost en 1500mtr moet mogelijk zijn. In onze club is Martin Knap de grote winnaar, zijn duivinnetje maakt ’n snelheid van 1571 meter en vliegt ruim 2 minuten los op de 2e duif in Heemskerk. Deze duif is van Wim Geerlofs, ook broer Peter pakt er rap 6 achter elkaar en dan heeft onze zuster vereniging Vitesse nog geen duif. Dit geeft toch wel aan dat het ’n apart vluchtje is geworden en ben dolblij dat ik mijn jonge duiven heb thuisgehouden. Terug naar de overwinnaar, Martin sluit het seizoen af met ’n overwinning nam de bloemen in ontvangst, geen tijd voor de foto, snel naar huis en op weg om te gaan genieten van ’n wel verdiende vakantie. Bij ons in de club klokt Steef Duijn HANDMATIG zijn 1e duif op “rond” en dat was natuurlijk niet zijn eerst arriverende duif. Vrijdagavond had zijn klok kuren en was niet in te lezen en besloten we in goed overleg 8 duivinnen uit de mand te halen(we wisten waar die zaten) en te voorzien van ’n gummi. Dat viel nog niet mee! Is er ’n klok aanwezig, ringentang, waar is dat ding, lijst? Uiteindelijk alles bij elkaar en konden er 8 duifjes voor prijs mee en vandaag “ouderwets” de klok lichten, gummi noteren, tijd etc., meer dan 15 jaar terug in de tijd, ( in ieder geval bij ons in de club). Blijft het natuurlijk jammer dat zo’n klok stuk gaat en je de eerste duiven al 5 minuten eerder op je hok hebt. Zelf was ik niet amused, gewoon 2 minuten te laat maar dan komen ze wel rap achter elkaar en draai ik er 12 van de 25 in de prijzen en in het  Rayon 21 van de 25 in de prijzen tegen 2224 duiven en met 15 minuten zijn ze thuis! Dus NET NIET goed genoeg of er NET overheen en ook dat kan gebeuren. Niet klooien en knoeien de duiven zijn gezond en goed en volgende week nieuwe kansen.
Ik hoorde dat er toch nog wel wat duifjes achter zijn gebleven en vooral veel onervaren jonge duiven en zo zie je maar …..je kon het zien aankomen.
Het verslag is wat groter en uitgebreider maar dat is voor mijn duivenmaat E.J, die op het Chateau Maresque in de Gaillac van zijn broer Lucas de oogst aan het binnen halen is, nou ja hij helpt mee. Vriend zaterdag de laatste…tot dan…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten