zondag 18 maart 2012


Bijgewerkt

De site van de afdeling is bij bijgewerkt en er zijn zelfs ’n paar nieuwe menu’s toegevoegd.

Wat dacht U van het volgende; menu WEER, hier kunt U de meest actuele weersites vinden. Menu UITSLAGEN, hier kunt U de voorlopige en definitieve uitslagen van de compuclub vinden. Menu ACTUELE LOSSINGINFO, hier kunt U op zaterdag lezen wanneer en hoe laat de duiven los gaan en alles over de afwegingen en omstandigheden. Ik zou zeggen zoek de site op en zet het onder Uw favorieten.

De duiven (oude) zijn donderdag geënt met het jaarlijkse paramixo vaccin. Broer Peter kwam ’n handje helpen en ook Steef had 39 jonge talentjes meegenomen om te laten enten. Onze dierenarts vindt het prachtig zo’n 100 duiven enten en met 25 minuten incluis lijsten ondertekenen is alles achter de rug. Niks geen misprikken maar netjes met de spuit richting het kopje. Alle partijen dik tevreden. Hierna de 39 duifjes van Steef nog een keertje door de hand, knijpringetje met tel.no om het pootje. en ’n druppeltje tegen luis . Uiteraard gelijk even de favorietjes er tussen uit halen en wat heeft hij weer een kwaliteit zitten, daar krijgen we ook met de jonge duiven vluchten knap last van.

Hierna heb ik de laatste 12 duivinnen gekoppeld deze mogen uiteraard op eieren komen maar na de 1e opleervlucht gaan ze gelijk naar de ren en staan ze ook op weduwschap ook voor hen is dan het spel op de wagen. Terwijl ik bezig was, kwam good old Piet de Munck even langs. Piet kan duidelijk nog niet zonder duiven dus even het hok in en wat duiven bekijken en de fondman van weleer vond dat ze er goed uitzagen.  Hierna startte Piet glundert de brommer en vertrouwde me toe dat hij zeker dit seizoen ’n keertje komt kijken.

De hoklijst en entverklaringen zijn klaar en heb ik gelijk met de klok weer bij de club ingeleverd. De klok moet nog even de update van 2012 krijgen en gelijk zal ik vragen of ze bij de ringnummers van de duiven het geslacht willen invullen. De compuclub kwam met dit verzoek en je kan het maar beter doen, stel je voor dat je dit jaar een toppertje hebt,  dan willen ze wel weten of het een doffer of duivin is.

Zaterdag, eerst een gesprek gehad met de overige lossingsverantwoordelijke, Arie van Dam en Cor Limmen,  hierbij waren  C de Wildt en R Bos namens het bestuur aanwezig.  Op de site van de Afdeling heb ik het lossingsprotocol geplaatst en de werkwijze van de commissie. Voor iedereen duidelijk en helder wat de regels zijn en hoe we te werk gaan!

Hierna bij de club nog even geholpen bij de laatste werkzaamheden en kan ik melden dat het DAK er op zit!  Vrijdag heb ik zelf op het dak gezeten, samen met 7 mede leden, om de folie en dak latten aan te brengen, wat resulteerde in een  lijf vol spierpijn. Nu is alles echt klaar en gaan we komende week alleen nog ’n keertje proefdraaien met de inkorfapparatuur. Het ‘bouwvakken’ zit erop en namens al die ‘werkers’ wil ik Ellie en Piet van de Aar bedanken voor het verzorgen van de inwendige mens.

Zaterdagavond nog 71 duifjes verkocht voor Rayon B maar wat ging het taai en stroperig. Sommige bonnetjes waren bijna niet aan de man te brengen, ja je leest bonnetjes terwijl het de bedoeling is dat er een duifje aanwezig zou zijn!  Vaak ook nog zonder een proforma stamboom, gewoon helemaal niets en ga die maar eens verkopen. Gelukkig stonden er ook prachtige jonge duiven met stamboom en een lijstje met wat de ouders gepresteerd hebben en dat is leuk om te verkopen en probeer je er een paar tientjes meer voor te vangen.

Rayon F mag dan 20.000 euro ophalen voor ’n dikke 200 duiven, wij hebben toch ’n mooie 4810 euro opgehaald en vervliegen het lekker in ons eigen Rayon met toch ’n super hoofdprijs van 800 euro. Het is natuurlijk prachtig voor de pot als bepaalde duiven goed geld opbrengen maar het moet natuurlijk ook leuk blijven om ’n duifje te kunnen kopen. Ik denk dat ons rayon daar wederom goed in is geslaagd. (Volgend jaar alleen geen ‘ringnummers ’meer verkopen.)

Op mijn Blog zal ik dit seizoen de winnaars van P.V. Heemskerk in het zonnetje zetten.  Onze club zal alle vluchten pas om 19.00 uur afslaan, daarom  zal ik na afloop van de vluchten zo snel mogelijk de tijden van de eerste meldingen plaatsen.  Steef Duijn zal het rekenwerk op zich nemen, hierdoor hoef je niet de hele dag in spanning te zitten en wil je het niet weten, gewoon niet kijken.

Vanaf maandag africhten, africhten en trainen…………

                                                                        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten