zaterdag 4 april 2015

De kop is er af..........


De kop is er af,

Onze eerste en enige africhting zit er op. Het was even wachten tot dat het regenfront overgetrokken was en de bewolking wat dunner werd en zowaar op sommige plaatsen het zonnetjes doorkwam, uiteindelijk konden de duiven pas vanaf 13.00 uur los, (na uitvoerig overleg met de andere afdelingen en het I.W.B.). De voorspellingen kwamen niet helemaal uit, want in plaats dat het later in de middag beter werd, verslechterde de omstandigheden.  Dikke stapelwolken, af en toe donkere wolken waar wat regen uitviel, soms het zonnetje erbij maar  gewoon te koud. Wij broer Peter en ondergetekende stonden te vernikkelen voor het hok.  De eerste duiven zag ik om 14.26 overgaan, ’n koppeltje van 10 duiven en het verwonderd mij niet dat de eerste op ‘34’ in Heiloo vallen en wel  bij Udo-Duijn en meer dan 1200 meter maken.( top Lex & Steef) Zelf kreeg ik niet veel later 2 duiven uit het noorden terug en deze dames, jaarlingen, vonden het nodig om nog een paar minuten te vervliegen, eerst even doorvliegen om dus vervolgens ook nog de nodige tijd te vervliegen. Geen scherpte. Op ‘29’ vallen gelukkig  2 oude duivinnen zoals vanouds als bakstenen uit de lucht en met 20 minuten zijn ze, op 2 duiven na, alweer thuis. Een nuttige africhting en je ziet dat je ze moet aanscherpen.  Gelukkig nog tijd genoeg voor de midfond/dagfond van start gaat.  De duivinnen zijn allemaal thuis en ik ben best tevreden. 

De lossingscommissie is deze week weer in zijn oude samenstelling  terug gebracht en functioneerde als vanouds. Met zijn drieen kan je de taken toch beter verdelen en met dat extra overleg met afdeling 5 en het I.W.B. ook hard nodig.

Ik lees inmiddels weer genoeg opmerkingen over de wijze van lossen, ook heb ik wat telefoontjes ontvangen, vooruit nog 1 keer AB 13.10 ED 13.20 CF 13.30 uur Op dit Blog en het lossingsblog van de afdeling staat het correct! Teletekst pagina stond/staat het klaarblijkelijk fout maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Mocht er foutief beladen zijn is dat ook niet de verantwoording van de lossingscommissie.
Maar voordat men weer loopt te roepen, laat de Compuclub alles opnieuw met de juiste tijden berekenen en zijn er dan clubs met een afwijkende snelheid melden bij het bestuur.
In ons eigen cluppie schreef ik al, viel de animo om in te korven niet mee. In de hele afdeling zag je dit terug want uiteindelijk konden de duiven gemakkelijk in 3 wagens. ( rayon D en B spannen wel de kroon  met de minste duiven)  Dit houdt in dat het uittesten en controleren in onze club grotendeels niet gelukt is, voor de mannen die hun zaakjes in orde hebben geen probleem maar ik zie het alweer voor me, chipringen die het niet doen, chipringen die ‘verloren’ zijn,  systemen die niet up to date zijn, allemaal zaken die je elk jaar ziet terugkomen. De voorzitter van de club heeft er zijn zegje over gedaan…

In Heemskerk vielen de eerste duiven om 13.25 uur en maakt ruim 1243 meter.  Max van Delden geeft zijn visite kaartje af en draait 1 t/m 7 maar ook Gerrit de Boer met Sanne en Sjaak Weel pakken ze voortreffelijk.
Max van Delden
 

Zondag en maandag zien de verwachtingen er redelijk uit en zal ik zeker de doffers nog wat aanscherpen.  Allemaal  prettige Paasdagen.
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK