zondag 12 april 2015

The day After


The Day After.
Winnaar van Meer in de club is geworden Sam de Jong.  Sam van harte!
Sam de Jong 1en 2 in de club en rayon!
 

Uitblinkers zijn; Sam de Jong 1 en 2 in club maar ook de eerste 2 in het Rayon!  Verder Peter Beentjes en Sjaak Weel beide met 50 % in de prijzen maar absolute uitblinker is Max van Delden  4 bij de eerste 10, zijn 16e duif aan de 39e plek. In het rayon 16 bij de eerste 100!
Onze club heeft ze weer fantastisch gepakt , logisch op de verste afstand met deze wind, kijk ook maar eens in rayon A. Den Helder overheerst, al wordt de eerste plek wel gepakt door de Comb Bleeker.
Grote afwezige in onze club is Piet van Vuuren, ik heb vernomen dat Piet inmiddels weer thuis is na ’n uitstapje in het ziekenhuis. Piet sterkte en beterschap.
In mijn ‘voorbereidingen op Meer” schreef ik al dat de Vitesse vluchten niet mijn discipline is en mijn duiven daar ook niet ‘scherp’ genoeg voor zijn, daarnaast ontberen ze ook de klasse voor deze snelle vluchten. Mijn duiven werden dan ook van alle kanten voorbij gevlogen door de snelle rakkers, enkele vlogen nog de nodige kilometers door want er kwamen er genoeg uit het noorden terug of zaten volledig verkeerd. Bij thuiskomst nog de nodige ‘kermis’ rondjes draaien en de baas werd er niet veel blijder van. Positief,  ze zijn allemaal netjes terug gekeerd en kijken me aan van ‘niks aan het hand baas’.  Begin van de week gaan we even naar Pedro, mijn dierenarts, voor de geplande gezondheid check.  Kwestie van alles uitsluiten en dit blijven we om de 2 weken doen in het seizoen. We blijven volharden in onze wijze van voorbereiden richting midfond & dagfond. Vanmorgen de duiven naar Noordwijk gebracht, deze worden straks in Numansdorp gelost. Prachtige omstandigheden vandaag met een kalme zuidwesten wind.  Mooie zondag en we gaan poetsen voor volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten