zaterdag 8 april 2017

8 april Duffel


8 april Duffel

Ja, menig liefhebber zal tijdens het inkorven gedacht hebben Duffel? Wij, de liefhebbers uit Rayon B of zoals we nu heten kring 3, zijn nog nooit gestart met de 1e Vitesse vlucht op een afstand van 160 kilometer (Heemskerk).  Ik heb zelf maar ook mijn voorzitter van Heemskerk , donderdagmiddag, een mail  gestuurd naar het bestuur en in dit geval de Voorzitter van de Afdeling. In de mail nog een oplossing aangedragen (laat kring 3, deze week en volgende week lossen met 1 en 2), we zitten nog op antwoord te wachten en een ‘nee’ is ook een antwoord. Gewoon niet reageren, hopelijk is het verhaal wel binnen gekomen want met de jonge duiven zal je ook niet in St Job kunnen staan en gaan we dan de 1e jonge duivenvlucht ook op 160 kilometer lossen?  Ik heb mijn zegje en mijn best gedaan en ga genieten van mijn duiven!
Vrijdagmiddag met mijn maat E.J. de duiven ingekorfd en dat was deze keer een aardige klus, de meeste duiven zitten op een standje dat zowel  voor de doffers alsmede voor de duivinnen ‘leuk’ is. Alles wat goed aanvoelde en waarvan de ‘koppen’ goed waren is in gemand.  De jongen zijn in een grote verzendmand gezet in een bedje van stro, ‘n deken voor een groot gedeelte overheen getrokken dus die houden elkaar wel warm.
In Heemskerk zijn er 1005 duiven mee/ kring 3 3241 duiven

Filmpje van de combinatie de Boer & Sanne. Sanne loopt met haar duivinnetjes het huis in om bij Opa Gerrit op de koffie te gaan. Prachtig en daar moeten wij tegen spelen!!


Zaterdag 8.00 uur wanneer we kijken wie bij wie staat, zien we dat afdeling 5 ook in Duffel staat. Zij weten al te melden dat de omstandigheden nog niet goed zijn er om 10 uur pas weer nieuwe berichtgeving komt. Onze eigen site is nog in ruste. Ik kan nog wel even wat anders gaan doen...
Zaterdag, de duiven zijn op beide lossingsstations om 10.45 gelost.
later in de middag de lijst met aankomsten in Heemskerk.

Wat kwamen de duiven geweldig en kort op elkaar thuis, mijn maat E.J. was nog maar net gearriveerd en zag er één aankomen die wel hele grote rondjes bleef draaien, ik was er van overtuigd dat het duifje niet van mij was tot nummer 2 en 3 enz. zich aandienden. De tijd in de klok telt maar het was genieten!

De WatsApp is uitgebreid met liefhebbers uit Beverwijk en Uitgeest? Van de gegevens die binnen zijn de onderstaande lijst!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten