vrijdag 28 april 2017

Algarve Great Derby


Maandag kreeg ik een berichtje van Sergio Ferreira  met de vraag of ik nog wilde meedoen met de Algarve Great Derby in Portugal. Ik had Sergio al eens eerder gesproken over éénhokraces en aangegeven dat ik (met een hoop mitsen en maren) wellicht een keertje wil meedoen. Nu wil het geval dat ik net 30 jongen heb afgespeend, hij opnieuw informeert dus met broer Peter de zaak door gesproken en besloten uit mijn vliegploeg 4 jongen te selecteren die naar Portugal gaan en onder de naam HOK NIJMAN hopelijk wat gaan presteren.  (* Mitsen en Maren. De Algarve Great Derby, is Portugees en in dit land floreert de duivensport, er is een limiet aan de hoeveelheid duiven, de recensies zijn goed, de eindvlucht is rond de 400 kilometer en de vluchten zijn over land.) Het zal vast niet gemakkelijk worden want in de Algarve kan het vernietigend warm worden.  De 4 jongen zijn duivinnetjes en komen uit bewezen vliegers. Verder afwachten en ervaren hoe de duifjes het gaan doen. Vrijdag zijn ze opgehaald en gaan met transport (vliegtuig) naar Portugal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk