zondag 10 september 2017

The Day After


The Day After,
Dagje later geplaatst omdat het zaterdag toch een dag met een zwart randje werd. De dag begon met veel regen en het was dan ook een meevaller dat de duiven toch om 11.45 uur gelost konden worden. 1 uurtje later was wellicht beter geweest en was de vlieglijn wat droger geweest. Met  5 kringen in 2 wagens, een zuidwesten wind bij lossing die in Noord-Holland steeds meer naar west draaide, dat zie je uiteraard in de snelheden per kring terug.
Mijn maat E.J. zag een koppeltje duiven om 5 minuten over twee, diep in het land boven de weilanden gaan en dat bleken toch wel degelijk de eerste duiven te zijn.  Bij mij kwamen de duiven te laat om aan de kop te spelen maar daarnaast ook onregelmatig en tot mijn grote ergernis kwamen er zelfs duiven terug! Waren ze doorgejakkerd of met een boog om de buien heen gegaan en een andere koers genomen? Gewoon niet goed, nog één vlucht te gaan, we gaan ons opladen en hopen op een mooie afsluiter.
Toen ik zaterdagavond bij de club aankwam, heerste er een wat bedrukte stemming en kreeg ik te horen dat Marleen, de echtgenote van Henk Beentjes plotseling was overleden. Wat moet je dan nog meer schrijven……. het is een dag met een zwart/rouw randje.  Henk en familie heel veel sterkte.
De vlucht werd gewonnen door de combinatie van der Aar.  Ellie, Piet en Cordi van harte gefeliciteerd.
 
P.V. Heemskerk
1e Comb. Van der Aar, 2e de Boer/Sanne, 3e Henk Beentjes, 4-6-8-9 Peter Nijman, 5e Simon Durge (vooruit Simon, de eerste met een jonge duif), 7-10 Ron van Rijn.
Zelf pak ik de 12e plek, die nog goed is voor de 13e in de CC en de 45e in de Kring (1090 duiven) en 8 van de 17 in de prijzen.

Broer Peter pakt ze wederom voortreffelijk en heeft de forme op het hok en pakt ze in de CC (510 duiven) 5-7-9-10-18-22-23-27-36-37-47-55-63-75-126 (15/20)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten