zaterdag 16 juni 2018

Sezzane


Sezanne
De ‘soap’, het gekissebis is geëindigd in Sezanne, een compromis? We krijgen nog een perscommuniqué met uitleg. Volgens mij scheelt het 5 km, dus wie heeft nu water bij de wijn gedaan. Ik persoonlijk heb niets met deze sector vlucht, zie het nut en meerwaarde er niet van in maar onze afdeling heeft doorgezet en ons nog eens goed op het hart gedrukt het wel allemaal volgen de regels van de N.I.C. te doen. Afdeling 5 maakte donderdag aan zijn leden bekend dat zijn niet sectoraal zouden vliegen dus de duiven werden overal opgehaald zonder al die poespas.
We staan in Sezanne en we gaan er los en het zal mij verder een biet zijn en hoop in de club en rayon een mooie duif te draaien.
De jonge duiven gaan naar Zevenhuizen en voor de meeste zal dit de eerste keer zijn. Aan de eerste africhting deed geen hond mee en die die wel meededen leden aanzienlijke verliezen. De 2e africhting werd terug gebracht of beter gezegd voor sommige op loopafstand gelost. Vandaar mijn opmerking voor de meeste de eerste keer! Volgende week zijn ze voornemens de jonge duiven in één keer te lossen. Na deze gebrekkige voorbereiding voor veel liefhebbers lijkt mij dit geen goede zaak, wanneer de omstandigheden even verkeerd zijn worden we geknipt en geschoren, dus beste afdeling bestuurders en lossingscommissie. Zou het niet verstandig zijn de duiven toch per rayon of wanneer het prijstechnisch en reglementair (5 lossingen) problematisch wordt dan in 2 groepen te lossen. De west en de oost kant. Het is maar een idee maar ik weet uit mijn omgeving dat deze wens  heel sterk leeft en als oud lossingsman weet ik het wel zeker. Regeren is vooruitzien, dus niet pas reageren wanneer het jullie zelf dun uit de broek loopt met noordoosten wind.  Sterkte en wijsheid met de besluitvorming.
Sezanne ging mooi op tijd los en we konden mooi via diverse sites volgen hoe de duiven vielen, ook de jonge duiven werden redelijk op tijd gelost en zoals verwacht is/was het bij veel liefhebbers ‘huilen’ met de pet op.

In P.V. Heemskerk gaat de 1e prijs naar Peter Nijman, broer van harte gefeliciteerd!!
 
 
Beste Jos,

Zou jij onderstaand stukje op de site willen vermelden om iedereen te bedanken.

Mijn vader Henk wil iedereen bedanken die ervoor hebben gezorgd hoe mooi en netjes de verkoop van zijn duiven tot stand is gekomen en met succes!
Het geeft mijn vader een gerust gevoel dat er zoveel duivenliefhebbers zijn die nu zijn passie verder uitdragen.

Tevens willen wij Jan Breed bedanken voor het maken van de professionele foto’s.

Met vriendelijke groet,

Linda Beentjes
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten