zondag 10 juni 2018

The Day After,


The Day After,
Issoudun werd uiteindelijk NIET op zaterdag gelost en of dat terecht was laten de uitslagen van de andere afdelingen zien!  De duiven werden teruggebracht naar Laon en gingen zondag los maar eerst verslag van de vlucht Quievrain. Deze vlucht kon uiteindelijk wel los maar bracht niet wat ik ervan verwachtte. Voor mij niet goed, toch nog 10 van de 19 in de prijzen. Jammer genoeg een duivin thuis gekregen met een open krop maar gelukkig ontfermde E.J en Dirk zich over mijn 365, één van mijn betere duivinnen en hebben ze alles vakkundig  met naald en draad gerepareerd. Mannen bedankt.
 
In de club werd broer Peter vitesse kampioen onaangewezen en pak ik zelf de 2e plaats. Aangewezen is het stuivertje wisselen en word ik 1e en broer Peter 2e.  Dat hebben we samen toch maar mooi geflikt. Bij de Vitesse Asduiven klasseren mijn duiven zich als volgt 1e 3e 4e 7e en 8e. De eerste 2 zijn duivinnen de andere 3 doffers.
maar een selfie gemaakt
 
In de cc 3e onaangewezen en 1e aangewezen alsmede  de eerste 5 Asduiven vitesse. Broer Peter wordt 1e kampioen onaangewezen.  De Vitesse is afgelopen dus we kunnen ons nu richten op de andere vluchten.
Zondag stond de wagen, na veel gepraat en beraadslagingen, uiteindelijk in Laon maar door al dat gepraat arriveerde de wagen wel pas laat in de avond rond 22.00 uur op de lossingsplaats!. Hij telt dan wel in de Afdeling voor de dagfond maar het is wel een midfond afstand.   Wederom een late lossing met een stevige kopwind waardoor het toch nog een pittige vlucht werd.  Iedereen heeft `last` van 3 nachten mand maar het is wel al de derde keer, het is een zwaar seizoen voor de duiven en begeleiders maar ook voor ons zelf.
In de club heb ik er 3 bij de eerste 10 en in de Kring de 17e, 19e, 36e, 54e, 69e, en 167e plek maar slechts 6 van de 14 in de prijzen. Afdeling Zuid de 94e plaats.  Er moet toch wel extra gepoetst worden want het moet beter.
Donderdag alweer inkorven voor Pontoise ruim 420 km een zogenaamde sectorale vlucht waar ik het nut en werk absoluut niet van inzie, nog maar eens goed nadenken en de duiven observeren….  
De uitslag van Quievrain P.V. Heemskerk
De vlucht werd gewonnen door Ron van Rijn, het werd zelfs een dubbelklapper met 2 steenvroege duiven die in de Afdeling nipt worden geklopt door Hennie La Grauw.
1, 2 Ron van Rijn, 3 Combinatie Weel, 4 Jan Vogelzang, 5,8 Peter Nijman, 6,7 Peter Beentjes, 9 Max van Delden, 10 Mart Knap.
De uitslag van Laon P.V. Heemskerk
Deze vlucht werd gewonnen door Cees Niesten senior, die ze opnieuw fantastisch kreeg en ook de 1e in de kring pakt, alsmede een topklassering in de afdeling.
1,3, Cees Niesten, 2,8, Max van Delden, 4,7,9 Gerrit de Boer, 5,6,10 Jos Nijman.
Van beide vluchten geen foto van de winnaar……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk