zondag 26 augustus 2018

THE DAY AFTER


The  Day After
Vandaag werd onze vlucht vanuit Duffel gevlogen, (de vlucht was verplaatst van de zaterdag naar de zondag.)  Prima beslissing want in Heemskerk stonden zaterdag de “sluizen” bijna de gehele dag open en kwam de regen met bakken uit de lucht, alleen in de middag was het enige tijd droog. Je kunt bij de andere afdelingen goed zien wat die lokale buien teweeg brachten, vandaag (zondag) goede omstandigheden, droog, bewolkt met geregeld het zonnetje maar wel een stevige zuid(westen) wind.  De duiven kregen om 8.30 uur de vrijheid en zelf verwachtte ik hoge snelheden, om 10.00 uur belde een oud duivenliefhebber mij vanuit het ziekenhuis op en informeerde naar de duiven, op een gegeven moment kapte ik het gesprek af, keek nog even op mijn mobiel bij Compulive en zag de eerste meldingen verschijnen, op het zelfde moment vliegen er vanuit het niets 3 duiven over mijn hoofd maar ze besluiten nog één rondje te doen om daarna op de klep te vallen, waar nummer 4 en 5 vandaan kwamen, geen idee maar binnen 2 minuut zaten er 5 in de klok waaronder mijn 4 eerst getekende duiven, de rest volgt snel en rap zijn er 13 van de 15 thuis, de 2 duivinnen waar ik al aan twijfelde vanwege geen drang (losse duivinnen) kwamen wat later. Mooie vlucht en natuurlijk is de wind een belangrijke factor en waren de meeste zomerjongen kansloos tegen het ingespeelde geweld.  De mannen met enkel oude en ingespeelde duiven konden weer mooie series neerzetten……In de Club begin ik met de 9e plek tegen 628 duiven, in de CC de 14e plaats tegen 971 en in de Kring met de 18e plaats tegen 2397 duiven. 13/15 in de prijzen.
Wim Geerlofs
In Heemskerk wordt Duffel gewonnen door Wim Geerlofs, die met zijn ‘ingespeelde’ jongen de hoofdprijs pakt, ze laten al weken zien in een prima conditie te verkeren dus Wim spelen die duiven op Fontenay. Wim speelt ook de 1e in de kring en 2e in de Afdeling tegen ruim 13000 duiven!
De uitslag van P.V. Heemskerk 1-7-8 Wim Geerlofs, 2-5 Harrie Docter, 3e Gerrit Twaalfhoven, 4e Gerrit Twaalfhoven,6e Combinatie van der Aar, 9e Jos Nijman 10e Combinatie Weel.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten