zaterdag 7 augustus 2021

Nabeschouwing Lennik.



 Eindelijk weer eens een knappe uitslag😏


Bijna de hele week prima weersomstandigheden en zou het zaterdag dan weer 'tegen' zitten? Het zag er naar uit.


Ruim 600 jonge duiven waren vrijdagavond in Heemskerk voor Lennik ingekorfd, voor mij ruim 194 km. (in 4 weken 500 duiven minder) 

Vorige week was ik niet tevreden, duifjes waren niet 'strak' genoeg maar het was ook zo'n heel natte, vochtige week geweest. Gelukkig was het afgelopen dagen droog, vaak 'n zonnetje, lekker temperatuurtje en ik zag de duiven dan ook' glad' worden in de rennen. Toen ik ze inkorfde, waren ze in goede conditie, dus wie weet, maar krijgen we een waaivlucht, een regenvlucht??


Zaterdagmorgen vroeg passeerde een buien front noord en zuid Holland, Afdeling 5 en 7 gingen ons vooraf met lossen dus ik hield mijn hart vast. Ik praat voor mijzelf maar het liep goed af dus het is goed ingeschat.👍


Samen met @dirkklaasen stond ik op tijd paraat om de duiven op te wachten. Alles nog even checken, het ecs, de antenne, voer, lokker in de hand en compulive in de aanslag. Op compulive verschijnt 11.39 Zandvoort, dan moet je binnen 10 minuten duiven hebben. Dirk zag met zijn arendsogen op 49 een koppeltje de kop van Noord Holland induiken. Plots zien we er één terug komen, de duif knijpt en ik gooi de lokker los. Pats boem beiden op het dak en daarna direct op de klep. De app was nog niet gegaan, maar de volgende 9 duiven dienen aan doen. Negen? Zullen die allemaal van mij zijn. Ze draaien en uiteindelijk komen ze naar beneden.Hierna kwamen de meeste duiven al terug uit de noord. Hoge snelheid, sky high in de lucht met waarschijnlijk wat oostenwind doen de meeste wat doorvliegen maar dat kan de pret niet drukken. Dat beetje oost drijft de duiven naar de kust en dat is ook goed te zien in de totale uitslag. In de club 20/38 Rayon 18/38 afdeling 23/38


Mooie aankomsten, het was genieten. Pas later in de middag viel er in Heemskerk een buitje maar die zullen zullen vast eerder al gevallen zijn. Op naar Quievrain. 🤔






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after