zondag 1 augustus 2021

Oude duivenseizoen klaar.......................

 

Het oude duivenseizoen zit erop en het heeft niet gebracht wat ik mij had voorgesteld.

Nu is het ook niet het makkelijkste seizoen geweest maar daar heeft iedereen mee te dealen. Geen excuus het was niet goed genoeg. Ook de laatste DF vlucht bracht niet het gewenste succes maar ook bij de jonge duiven was ik niet helemaal tevreden. Nu was ik bijna alle dagen de afgelopen week regenwater uit de rennen aan het scheppen, terwijl normaliter de rennen deze tijd van het jaar ideaal moeten zijn. Het zit dus niet mee. Ook zaterdag was wederom zo’n regendag. In Heemskerk viel het nog mee, maar onderweg hebben de duiven stortbuien gehad (een liefhebber uit afdeling 5 kon er over meepraten en haalde zelfs in zijn verhaal afdeling 6 aan, want hij zag waar ze doorheen moesten. Nu heb je ook duiven die wel de ‘juiste’ of andere koers pakken en die moet je onder de pannen hebben, dat is ook een kwaliteit😊. Het is niet makkelijk en soms onmogelijk om buienradar of de satellietbeelden goed te interpreteren voor de lossingen. Het weer is enorm grillig en de buien ontstaan ‘spontaan’, waardoor de duiven zich keer op keer moeten aanpassen aan de omstandigheden die ze onderweg tegenkomen. Na afdeling 5 lossen, moeten wachten op toestemming van de Belgen zijn gelukkig uitzonderingen, achteraf moet je blij zijn dat het ‘goed’ is afgelopen. 

Hopelijk krijgen we de komende tijd toch nog wat droge en zonnige periodes. Voor de nalijn heb ik een 25-tal zomerjongen zitten en verder gaat mijn aandacht uit naar het jonge duiven spel. Hopelijk dienen zich een paar jonge duiven aan, die van wanten weten, die heb ik namelijk ‘hard’ nodig. De komende dagen de zomerjongen nog een paar africhtingen geven, waarschijnlijk tussen de buien door😭

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after