zondag 22 augustus 2021

nabeschouwing

 Nabeschouwing

Zaterdag gingen de duiven uit Niergnies om 8.30 uur los. Prima want ook al hing in de vroege ochtend wat nevel boven de landerijen, de bovenlucht was helder!  Het zal wel niet in dank afgenomen worden maar na de melding van de lossingstijd van Niergnies bleef het oorverdovend stil op de site van de afdeling. Waarom? je kan toch wel ‘iets’ melden van wat je beweegredenen zijn voor het vasthouden van Roosendaal. Ondertussen zagen wij de lossingstijden van afdeling 5 en 7 en dan weet je één ding zeker, wij gaan niet meer voor maar na deze afdelingen. Is dat erg? Neen, ik begrijp ook dat je met die zuidoostenwind huiverig bent.   

Hierna bekroop mij gelijk het gevoel dat de duiven van beide vluchten weleens in de zelfde tijdspanne konden gaan vallen.

De duiven uit Roosendaal vielen eerder, niet dat het mij wat uitmaakte want er lag toch geen antenne op de klep. Reden 30 zomerjongen die niet verder waren afgericht dan 20 km, zou kanonnenvoer zijn tegen dat oude geweld!

Inmiddels was Dirk aangeschoven, kopje koffie, beetje bijpraten, compulive raadplegen en verduveld de 1e melding op 29 van Peter Beentjes. Op 32 komt een duifje aanknijpen, een zomerjong. Moet je die niet over de antenne halen vraagt Dirk, welnee het is voor mij een africhting.  Op ‘45’ loopt één zomerjong toch over de antenne van het hok van de winterjongen, laatste prijsduif en goed voor een baal grit. 

Hierna komt een melding uit Beverwijk van Johan van Vliet, een duif uit Niergnies en dan wordt het spannend. Ondertussen lopen de nodige zomerjongen op het dak, vergezeld door een 4-tal vreemden, Ook mijn lokduivin is vandaag niet scherp. Ik vertrouwde erop dat de duiven uit Niergnies toch wel zouden vallen op de klep en dat gebeurde gelukkig ook. Rap zijn er 10 van de 34 thuis, geen wereldtijd maar ik kan ermee leven. De duiven hebben het toch niet makkelijk gehad maar de zuidoostwind is ook weer een leerschool. De duifjes zijn allen weer thuis.

Van de 30 zomerjongen ontbreken er eind van de dag nog 8. Ook daar kan ik mee leven, het is een harde leerschool van 20 km  en dan in één keer gelijk een totaal lossing met zuidoostenwind uit Roosendaal. Komen er vast nog na!

De winnaars allemaal gefeliciteerd. Volgende week gaat de leerschool voor de zomerjongen gewoon door en de 1e tour ga ik klaar maken voor de 2e MF vlucht.

 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after