zaterdag 11 september 2021

Fontenaye

 

Ik heb gisteren op verzoek het programma van de GIANT najaarsklassieker op mijn Blog geplaatst. Tot in oktober kan je nog spelen met je duiven!

Voor Fontenaye zijn bij ons (PV Heemskerk) nog 235 duifjes ingekorfd, in de kring ruim 400  en in de afdeling 2200. Voor Quievrain een 315, ook dat loopt zienderogen terug met nog een week te gaan!

Zelf heb ik 34 duiven mee op Fontenaye, ze zijn gezond en voelden goed aan. De meeste hebben toch al te veel pennen gegooid, ze zitten allemaal bij elkaar, het trainen houdt niet over maar ze kunnen ervaring opdoen. Het is hun 3e vlucht met 2 nachten mand want Pont st Max moest ik helaas overslaan. Met 50 begonnen, een paar opgeruimd, nog één thuishouder en dan toch nog 34 duiven in de strijd.  Je hoort wel anders!

Op Quievrain21 zomerjongen mee, zo kaal als een bladluis maar ook zij moeten ervaring opdoen.  Wanneer ze losgaan ga ik ze ontspannen opwachten, verwachtingen op beide vluchten heb ik niet, gewoon realistisch want tegen duifjes “op de deur” die ruim 1 uur trainen om huis, hooguit 2 pennetjes hebben gegooid en zo glad als een paling zijn, ben ik kansloos. 

Tot zaterdag…..update 9.30 uur uit een zwaar bewolkt Heemskerk

Inmiddels is bekend dat de duiven in Fontenaye om 9.30 uur zijn gelost, Quievrain is wachten. UPDATE 11.30 uur. Voor Quievrain pas nader bericht om 13.30 uur. De duiven van Fontenaye kunnen dan al gepasseerd zijn. Nationaal Chateauroux van de Belgen is ook in aantocht, het zal in de middag ook niet makkelijk worden. Niets aan te doen, we wachten het af................Quievrain 13.20 uur los.

Elders in het land zie ik snelheden van 1500 tot boven de 1700 mtr😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK