zondag 12 september 2021

Het zit erop😊

Het seizoen zit erop. Het is voor mij een zeer teleurstellend jaar geworden maar teleurstellingen en succes liggen nu eenmaal vaak dicht bij elkaar. Soms is de form ongrijpbaar en andere zaken onbegrijpelijk maar dat sterkt mij om te zoeken. Ik hoop in 2022 weer echt mee te kunnen doen maar eerst nog een rondje selectie. Eigenlijk kan alles weg, want er zit geen kopvlieger tussen, maar aan een leeg hok heb ik ook weinig dus het wordt dubben wat er mag blijven. Misschien kunnen de duiven er ook niets aan doen, het was een zwaar seizoen door de omstandigheden. Record aantal dagen 3 nachtenmand, veel regen en wateroverlast maar genoeg hokken die daar wel mee kunnen dealen dus werk aan de winkel.

Het zal in 2022 wel een klein ploegje worden.

Het jonge duivenseizoen heb ik afgemaakt, Fontenaye werd de laatste vlucht voor mij 510 km. Bijna alles (op 1 na) mee 34 stuks en nu zondagmiddag nog 1 te gaan. Wel een gewonde aan de borst en 1 aan de vleugel maar zo’n vlotte vlucht was het nu ook weer niet. Ik gaf het al eerder aan, het seizoen zit erop…

Voorlopig minder blogs, mijn energie stop ik in de schoonmaakwerkzaamheden en het goed nadenken over de aanpassingen aan mijn hok/rennen, verder aan sporten, fietsen en aan andere leuke zaken. Ben benieuwd of de keuringen dit jaar doorgaan, hopelijk wel want anders raakt dit ook in de vergetelheid.

Ik ben inmiddels ook gestopt met de nodige werkzaamheden voor de club. Samen met mijn broer alweer heel wat jaartjes voor de attracties gezorgd en dit jaar voor veel extra prijzen gezorgd die tijdens de jonge duiven vluchten en natour zijn vervlogen om het verenigingsleven na de corona beperkingen een boost te geven. Aan alles komt een eind want ook daar ging veel tijd inzitten. Ook met de functie vlucht penningmeester stop ik, de afgelopen jaren werd het wel makkelijker want de tijd dat ik met de geldkist en kaartenbak de club binnen kwam lopen om de vluchtgelden te innen behoort gelukkig al enige tijd tot het verleden. De meeste duivenmelker zijn nogal traditioneel waardoor het wel enige tijd heeft geduurd voordat iedereen om was. Nu tijd voor andere en heb ik mijn handen vrij om te gaan en staan wanneer het mij uitkomt.

 

 

 

Nog een filmpje van de lossing Fontenaye 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten