zondag 18 december 2011

en de winnaar is.....

En de winnaar is……………….
Peter Beentjes samen met zijn vader, de eerste klapper is al weer gemaakt!


Sanne, met haar favorietje
Vooruit, zelf op de foto, druk bezig een goede prijs te maken voor de bonnen.
De winnaar van de mooiste groep van P.V. Heemskerk 2011 is Peter Beentjes, op een mooie 2e plaats combinatie Gerrit de Boer/ Jacqueline Verhoeven en op de 3e plaats Ton Dam. Voor mij was Sanne Verhoeven de winnares. Sanne liep met haar ‘Witje’ te paraderen en liet vol trots zien dat ook de vader en de moeder van het duifje op de tentoonstelling stonden. Daar heeft Gerrit een grote hulp aan en er gaat daar geen witte of grijze duif de deur meer uit, die zijn allemaal voor Sanne!

De tentoonstelling werd druk bezocht, Beverwijkers, Uitgeesters, Haarlemmers en Egmonders heb ik gezien en gesproken, het was super gezellig. Ik heb al beschreven welke duiven van mezelf er op stonden, al zeg ik het zelf in ieder geval 2 echte ‘goeie’, maar dus geen mooie. Ik kan hier wel een A4tje vol overschrijven maar dat gaan we mooi niet doen. Lekker zitten/staan praten, duifjes van elkaar beoordelen, duivensport in optima forma en zoals een paar duivenmelkers zeiden ‘dit is nu leuk’ en ik sluit mij hier helemaal  bij aan. Hierna de kantine in, waar het biljart volstond met prijzen voor de winnaars en voor de verlotingen. Hulde voor de commissie en voor Elvira, die voor de prijzen hebben gezorgd. De tijd vloog voorbij en om 21.30 uur was het de beurt voor mijn bijdrage aan de club, namelijk de bonnetjes te verkopen. 21.30 van start en om 22.15 was de laatste verkocht en ik moet concluderen dat de allereerste verkoop van P.V. Heemskerk, gelijk een dendert succes was. Bijna 1700 euro voor 13 bonnen en 2 prachtige late jongen, dat is een gemiddelde van dik 100 euro. Ik weet zeker dat de schenker voldaan zijn en gemotiveerd  om iets goeds mee te geven, de kopers waar voor hun geld krijgen en de club weer een mooi centje in kas heeft. Snel even een verfrissing gedronken en in de auto gestapt op weg naar Egmond.

Op dat moment zag Heemskerk wit door een fikse hagelbui dus enige voorzichtigheid was geboden. Ik was gevraagd om in Egmond ook de bonnetjes te verkopen. Vriend Steef had daar in de middag de duiven beoordeeld en de echte fondmannen waren zeer te spreken  De tentoonstelling en verkoop was daar in de lokale uitspanning café/bar Tervoort, echt nostalgisch, het lijkt België wel. De sfeer zat er daar goed in en het gerstenat vloeide rijkelijk. Na nog een paar verlotingen en rad draaien( dat rad heb ik eerder gezien en is daar goed terecht gekomen) mocht ik van start. Ook daar waren het allemaal bonnetjes van topliefhebbers en vooral de mannen van de zware fond waren goed vertegenwoordigd. De bonnen gingen vlot van de hand voor mooie prijzen. Die Egmonders kunnen feestvieren, drinken en praten……ze zijn niet stil te krijgen. Het bracht leuk geld op, ik vind het leuk om te doen, ook daar iedereen tevreden ( bedankt voor de bloemen en attentie)  en dan is duivensport een mooie hobby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel