vrijdag 23 december 2011

Samen met Steef ben ik vorige week al door de kweekdoffers ‘gelopen’, 2 stuks gaan terug naar Steef, 2 waren er al opgeruimd dus uiteindelijk blijven er 16 over. Poeh dat zijn er nog genoeg. Er zitten 4 nieuwe doffers tussen 1 van Martin van Zon, 2 van Steef en 1 uit mijn eigen vlieghok. Vervolgens de duivinnen bekeken, 1 kon er gelijk uit, 2 terug naar Steef en 1 duivin ‘over’, die blijft in reserve of wordt elders geplaats en 1 vliegduivin (de “42” gaat naar de kweek). Uiteindelijk dus ook 16 stuks over. Bij de duivinnen zitten al wat ‘oudere’ dames en hopelijk kunnen we daar nog wat eitjes uittrekken maar eind 2012 gaan we toch de beste vliegduiven bij Peter en bij mezelf eens nader bekijken en bezien welke naar de kweek gaan. Dit jaar zijn de eerste 2 prestatie duiven al richting kweekhok verhuisd. Eind 1e week januari gaan we de kweekduiven bij elkaar zetten, eerst de hokken voor deze duiven nog een keer schoon maken en dan kunnen we van start. De eerste ronde eieren gaat naar mijn broer en dan zal er wel weer met wat vertraging ( door koude en open rennen) in de loop van de eerste week februari, de duiven wederom op eieren komen te zitten en mogen deze dan zelf uitbroeden, deze ronde is voor mezelf. Eind januari zullen ook de vliegers gescheiden worden om vervolgens begin maart gekoppeld te worden. De planning is er, het werk is voor later, eerst gaan we nog eens bekijken welke kweekkoppels we gaan zetten. Prachtig mooi klusje samen met Steef, welke koppels ‘matchen’, uit welke hebben we al diverse ‘goede’ en welke koppels zetten we voor de toekomst m.a.w. voor de nakweek.

In 2012 ga ik van start met 24 duivinnen en 24 doffers. 12 doffers krijgen een thuisblijvende partner, want de ervaring heeft mij nu toch wel geleerd dat totaal weduwschap bij de doffers te weinig rendement heeft opgeleverd. We gaan opnieuw proberen de titel totaal oude duiven binnen te halen en de dagfond blijft mijn speerpunt ( en ik heb nogal wat te verbeteren, want het was in 2011 op de dagfond ‘prut’.) De jonge duiven wil ik weer een goede leerschool geven maar niet ten koste van alles. Ik zal wederom geen vroege jongen hebben en ga ook niet verduisteren. In 2012 eens kijken hoe de lichting van 2011 zich zal ontwikkelen en dan pas weet ik echt of ik er goed aan heb gedaan in 2011.

De planning is rond, de doelstellingen uitgesproken, de concurrentie in P.V. Heemskerk zal moordend worden. We hebben elkaar op een sportieve wijze de afgelopen maanden heerlijk zitten op te jutten, vandaar dat ik de verwachting uitspreek dat het “moordend” gaat worden maar wel in de goede zin van het woord.

Op de door mij beschikbare bonnen mocht men ook een laat jong komen uitzoeken.  Op de tot nu toe verkochte bonnen is goed geboden en hebben dus best veel geld opgebracht . Leuk voor de clubs en aan mij de taak en eer, wat goeds mee te geven. Men had de keuze uit ’n zusje van de “26”, een zoon uit de “26”zelf, een zoon uit de “42” Bourges duivin, een zoon uit de “17”(6e asduif generaal Rayon) die zelf  ook weer een zoon van de “42”is. Nog een volle zuster van de 9000 en nog 3 prachtige jongen uit het kweekhok. De rest zal de komende weken wel een bestemming krijgen want in de loop van januari wil ik de ren vrij hebben.

Verder nog een lang telefoon gesprek gehad met Martin van Zon. Martin heeft wat columns geschreven over zijn kijk op en ervaringen met (medische) begeleiding. Ik had ze nog niet gelezen want  op “ Het Spoor” ben ik nu net niet geabonneerd.  Ik ga ze snel lezen en dan gaan we er, begin januari, in Berkenwoude lekker over bomen.

In de club, zijn we nu in de fase, schoonmaken en afwerken en starten we met de voorbereidingen van de receptie… en opening……..zondag 8 januari van 1500uur tot 1700uur

Allemaal fijne kerstdagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten