zaterdag 17 december 2011

Ons nieuwe naambord, deze komt op de muur boven de bar te hangen en er komt een kleinere versie buiten. Knap stukje werk van onze fotograaf Jan Breed.


Maandagmiddag, samen met Steef, de dierenarts bezocht enkel en alleen voor mijn gemoedstoestand. Was ik ( waren we) ongerust? Absoluut niet, maar ik heb het al eens geschreven, meten is weten, ook al was ik er van overtuigd dat ze in orde waren.( de duiven zien er geweldig uit) Mijn overtuiging werd dus bevestigd. Alle mee gebrachte duiven van ons waren ‘brandschoon’.

Gelijk even met Pedro doorgenomen, welk vaccins hij in huis had om te enten tegen Paramixo ( oude duiven) en welke en de hoeveelheid vaccin voor de enting in mei/juni voor de jonge duiven. Ik gebruik voor de oude duiven alleen ’n vaccin tegen paramixo en voor de jonge duiven ’n gecombineerde tegen paramixo/pokken. Tevens besproken dat we komend jaar op de zelfde voet doorgaan met de controles, gelijk dit jaar. Ook als “natuurman” kan ik niet buiten de verplichte entingen en wil ik in het seizoen 100% zekerheid dat ze gezond zijn. (Misschien moeten ze soms iets hoger in de weerstand komen en zal ik de doseringen van de natuurproducten moet verhogen, daarom zal ik deze controles blijven uitvoeren).  Mijn dierenarts is volledig op de hoogte van mijn doen en laten en is geïnteresseerd in het vervolg.

Dinsdag een gesprek gehad met Cees de Wildt, onze Afdelingsvoorzitter en over de inhoud kom ik binnenkort terug………

Woensdag niet naar België geweest, zou een gesprek gehad  hebben samen met Steef  met een columnist van “De Duif” door onvoorziene zaken kon het niet doorgaan maar wie weet later.

Dan als laatste item deze week onze tentoonstelling, vrijdagavond heb 4 duiven uitgezocht en het zijn niet de mooiste maar wel de beste van mijn hok. Oude doffer een jaarling de “17”( komt uit de “30” doffer uit zoon ‘02’Steef x een kleindochter “silverman” Martin van Zon, moeder van de “17”is de Bourgesduivin “42” en deze super duivin komt uit bak 6) De “17”is mijn beste jaarlingdoffer, met diverse kopprijzen en 6e Asduif Generaal in het Rayon. Jonge doffer, heb ik een volle broer van de “17”neer gezet, een duifje waar in hoge verwachtingen van heb. Oude duivin heb ik de “26”uitgekozen, momenteel mijn beste duivin, al diverse Asduif klasseringen in het Rayon en echte kopprijzen in groot verband. De “26”komt uit bak 1 (vader is een kleinzoon van De Sprint, later omgedoopt tot Hayabusha King van Martin van Zon, moeder van de ‘26’ is de ‘Bonte’ 55 van Steef een plaat van een duivin uit het oude stamkoppel van Steef 54x 94 Big Mamma) De jonge duivin op de tentoonstelling is een volle zus van de ‘26’, ook een duifje waar ik veel van verwacht.

Morgen zal ik wat foto’s plaatsen van het clubgebouw en uiteraard van de tentoonstelling met zijn winnaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel