donderdag 15 mei 2014

Roye


Voorbereiding op onze 1e midfond vlucht.

Na ’n onverwachte 2 nachten mand (niet voor iedereen, sommige hielden hier al rekening mee) en zelf wel de hele ploeg mee, bekeek ik zondagavond  mijn vliegploeg en bij het weghalen van de duivinnen wist ik het eigenlijk al. De dames herstellen stukken sneller, geen beschadigde koppen en alweer witte neusdoppen en oogranden. Bij de doffers zien er ’n aantal niet uit en de fout die ik vorig jaar hebt gemaakt (toen met dat koude voorjaar en 1 moeilijke vlucht) ga ik niet maken. Rust en warmte zullen ze gerust wel weer in conditie brengen maar ook licht zal ze sneller doen herstellen. Afgelopen week zag je dat de mannen die de duiven wel al in vorm hebben, ze toch sneller achter elkaar pakken en duiven in forme herstellen vaak sneller en zien er niet ontredderd uit na ’n waterballet. Bij mij dus even klus want de forme is hier nog ver weg.

Maandagochtend keek ik naar de weerverwachtingen voor deze week en weekend. Redelijk weer met regelmatig het zonnetje, dat zal de duiven ongetwijfeld goed doen. De hele week wind uit het noorden en ook voor de zaterdag , zonnetje met kopwind!. Het zijn toch zaken waar ik rekening mee probeer te houden.

(Vorig jaar was de 1e midfondvlucht Peronne ’n echte kuitenbijter (stond 45 minuten open!), gevolgd door ’n eerste dagfondvlucht die uiteindelijk terug ging naar Morlincourt. Dat deed ’n aantal duiven ook geen goed.)

De jonge duiven pakken het trainen nu goed op en deze week hebben ze regelmatig voor wat uurtjes in de mand gezeten, in het weekend de pokken vaccinatie en dan gaan we africhten.

Beetje kort bericht deze week, gewoon weinig te melden en heel veel te poetsen……………..

De weerverwachtingen, droog, half bewolkt tot zonnig, temperatuur oplopend, tegen het middaguur naar > 20 graden en windje op de kop. (noord-oost kracht 2) Het ziet er gewoon goed uit, Misschien alleen in de vroege ochtend wat nevel en inversie.  let op bij het melden; het is ’n teletekstvlucht.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk