zondag 19 juni 2016

The Day After


The Day After,

Pont St Max werd uitgesteld naar de zondag een prima beslissing maar op 3 nachten mand zit, denk ik niemand te wachten, zeker niet wanneer er duiven bijzitten die misschien naar Bourges moeten.  Wie weet wordt het een mooie vlucht en komen ze rap af en met die gedachte zette ik in de vroeg ochtend alles klaar want het was prachtig weer. De bankset in de tuin werd opgetuigd want het is ‘vaderdag’ en dan kunnen we lekker in de tuin aan de koffie.  Het is natuurlijk ongezellig wanneer ‘vader’ met zijn duiven bezig is en de familie komt op de koffie, ik had verteld ‘de duiven hebben een beetje tegenwind en dan gaan ze hooguit  75/80 kilometer dus voor 13.30 uur gebeurd er niets’. (dat tegenwind lijkt niet goed ingeschat te zijn)
Mijn maat E.J. was er al om 12.00 uur want het zal hem nooit meer gebeuren dat hij te laat is!  Wij allemaal aan de koffie en het ‘kadootje’ uitgepakt (zie foto) en even voor 13.00 uur glip ik toch even naar binnen om op de laptop te kijken en wel op Benzinglive.  Afdeling 5 werd namelijk 30 minuten later gelost maar is zo’n 60 kilometer dichterbij dus een mooi referentie pun……He, lees ik het goed Verkerk op 12.59, ik ren naar buiten en roep mijn maat ‘ze kunnen er elk moment aankomen’.  Niet veel later komt de ‘585’ met machtige vleugelslagen aan.  Niet veel later nummer 2 en 3 en de App blijft stil, het zal toch niet?
Met mijn kleinzoon op de foto met het Vaderdag cadeautje (het boordje) Nog niet wetende dat we de eerste spelen, ook een cadeautje..  
 

De uitslag in de club 348 duiven 1-5-6-9-17-20-24-28-30 enz.  Rayon B 1267 duiven 1-7-9-16-59-68-87-92-99 enz.   Klap op de vuurpijl 1e afdeling 6607 duiven
ze moeten kunnen komen
 

De toptien in de club Jos Nijman 1-5-6-9 Sjaak Weel 2 Henk Beentjes 3-4  Gerrit de Boer &Sanne 7-8 Gijs Kabalt 10. 

Broer Peter begint op de 13e plek maar draait er 10 van de 12 inde prijzen. Super Broer!
Lex Udo en Steef Duijn pakken 1 en 2 in Rayon A, mannen gefeliciteerd.  
Dit weekend is ook St Vincent vervlogen en in de vroege ochtend las ik de eerste melding van Frank Zwiers maar zag ook dat de eerste duiven moeizaam doorkwamen maar in Heemskerk pakt Kees Niesten jr. er 2 rap achter elkaar en om 15.30 uur heeft hij er al 4 van de 6 thuis.  Kees van harte, ik weet wat je er allemaal voordoet, eigenbaas, 2 kleine kinderen en zo presteren….top man!
kees met zijn 2 vroege duiven!!!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten