zondag 26 juni 2016

The Day After


De jonge duiven stonden aan de start voor hun eerste wedvlucht en ik had er 50 ingekorfd. Prachtig mooi vluchtje, al kan ik mij niet aan het idee onttrekken dat er nogal wat duifjes zijn doorgevlogen richting Den Helder.
 
De toptien;  In de club pakt Simon Durge de eerste en draait er 22 van de 37 in! Gefeliciteerd Simon en Tom. Hans Baltus pakt fraai de 2e plaats 8/16, de 3e en 4e plaats zijn voor Ron van Rijn, plek 5-9-10 zijn voor Dirk Ebbers, lekker Dirk want eerst pech met een africhting, dan laat je klok je in de steek maar je duiven maken het weer goed. Gewoon herpakken, klasse.  Plaats 6 en7 voor Henk Beentjes 14/26. Piet Baltus pakt fraai de 8e plaats.
Best opmerkelijk dat bij de eerste 26 duiven er 17 zitten uit Uitgeest.  Moeten we in Heemskerk er toch een tandje bij zetten.
Bij mezelf ging het best lekker want ik krijg er 9 tegelijk, goed voor de plaatsen 32-35-36-39-40-41-42-43-44 en uiteindelijk 25 van de 50 in de prijzen. 863 duiven in concours.
Hierna begint het wachten op de duiven uit Le Mans en dan sta je vol spanning te wachten en ik kan wel vertellen dat het voor mij een anti climax is geworden. Ze waren niet goed genoeg of ze kunnen slecht tegen de omstandigheden, mooi klusje omdat uit te zoeken.
De toptien;  Opnieuw de eerste plek voor Ron van Rijn, Ron van harte 4/9, De 2e plaats voor Gerrie Lotterman 6/15, de 3e plaats pak ik zelf Jos Nijman 8/22, 4 Gerard Weel 4/10, 5 en 7 Peter Nijman 3/15, 6 Sam de Jong 6/32 en 8-9-10 Max van Delden 7/12
Speciale vermelding voor Tony Mooy, die een prachtige vroege duif, de eerste van Noord Holland pakt uit Bordeaux.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten