zondag 20 september 2020

De afsluiter....................

 

De afsluiter van het seizoen.

Vrijdagavond werden er nog 327 duiven ingekorfd voor de laatste Natour vlucht of te wel de afsluiter van het seizoen. Lossen in Arras en Niergnies bleek niet mogelijk dus werd gekozen voor Quiévrain, waar de duiven om 8.30 uur werden gelost. De afgelopen dagen hebben we kunnen genieten van prachtig najaarsweer en ook voor de zaterdag waren de vooruitzichten prima met zowaar voor de eerste keer een noordoostelijk windje dit seizoen op ‘n wedvlucht. Zelf had ik op deze vlucht enkel 24 winterjongen mee, prachtige gelegenheid om ervaring met bovenstaande omstandigheden op te doen.

Rond 11.00 arriveerden E.J. en Dirk en na eerst een kopje koffie met een heerlijke appelflap (meegebracht door Dirk) namen wij buiten onze posities in. De eerste App melding was de tijd uit Zandvoort, de tijd verstreek en dan komt de 1e melding uit Heemskerk, opnieuw van Peter Beentjes die de spits afbijt, het blijft bij mij nog geruime tijd stil maar op ‘48’ dient de eerst duif zich aan, wederom de ’725‘, rap gevolgd door de ’17’ mijn 1e en 2e getekend zijn binnen. De duiven volgen elkaar redelijk vlot op maar voor het eerst krijg ik te maken met een aanval van de sperwer en niet veel later cirkelen maar liefst 3 buizerds boven het hok, al met al wat oponthoud maar ook dat hoort erbij.  Uiteindelijk zijn mijn 2 eerste duiven goed voor de 12e en 15e plek in de club. Tegen een werkelijk ontketende Peter Beentjes was wederom geen kruid gewassen (1 t/m 7!)  

In de kring tegen 948 duiven 37-44-67-68-69-73-76 enz. (12/24) Niets bijzonders maar toch tevreden want ik heb een mooie ploeg jonge duiven kunnen overhouden. Het seizoen is klaar en werd  afgesloten met onze jaarlijkse club barbecue (corona-proof). Door omstandigheden kon ik niet lang blijven maar het zal vast nog lang gezellig zijn gebleven.

De uitslag PV Heemskerk

1-2-3-4-5-6-7-9 Peter Beentjes, 8 Gerrie Lotterman, 10 Frank Rodenburg. Super peter, een uitslag van de buitencategorie. 

Ook wil ik iedereen bedanken die het mogelijk hebben gemaakt om in dit Coronajaar te kunnen concoursen. Het bestuur die het moest regelen, de mannen van de inkorfploeg die ’n extra tandje bij moesten zetten. De verantwoordelijke voor het in en uitlezen van de e.c.s.  en het opmaken van de uitslagen. Alles ging gewoon door, de bar, de attracties, de competities met de jonge duiven, een pluim aan ons allemaal dat we gedisciplineerd en zonder ‘morren’ maar vooral zonder ‘besmetting(en) het seizoen hebben kunnen afmaken..  

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten