zaterdag 19 september 2020

Quievrain

 Quievrain,

Bij ons in de club zijn toch nog een dikke 300 duiven voor de laatste vlucht ingekorfd en deze gingen vanmorgen om 8.30 los.  Al snel kreeg ik een 'berichtje' dat de duiven om het zachtjes te zeggen 'niet razendsnel waren vertrokken'. 

Voor de oude en ervaren jongen lijkt mij dat geen probleem, laat het ze maar ervaren want dit jaar is het de enige vlucht met oostenwind. In de aankomsten kon het weleens gaten geven en het zal niet met 3 minuutjes afgelopen zijn.

Zelf had ik wel de verwachting dat de eerste toch wel tegen de 80 km konden halen......de 1e melding laat zien dat de vroegste in Heemskerk op '40' valt en ik moet zelf toch nog wel wat minuten wachten voor dat de 1e duif zich meldt. Hierna komen er nog snel een 8 tal aan maar die werden opgehouden door een aanval van de sperwer en niet veel later cirkelden er maar liefst 3 buizerds boven het hok. De kop was eraf dus je kan je wel druk maken maar daar gaan ze niet van weg! ..

Ik vond het een mooie vlucht, al lieten de laatste 3 wel even op zich wachten. Wat best bijzonder is dat er een duif halverwege de prijzen op het hok valt...'n vreemde, klap op het dak...wegwezen, niet veel later komt hij weer aan en gaat als een speer naar binnen......komt uit Assendelft/Zaandam dus was wel even in de war!

De uitslag van Heemskerk laat zien dat Peter Beentjes met voorsprong de snelste heeft. Gefeliciteerd Peter en laten de andere zich niet rijk rekenen want hij krijgt ze mirakels.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel