zondag 6 september 2020

THE DAY AFTER

 

Zaterdag kregen wij wat verlate lossingen omdat het op de lossingsplaatsen nog niet goed genoeg was maar wat een verademing, de duiven kwamen droog thuis!  De eerste duiven die we konden verwachten waren die van Lennik, onze 3e Natour vlucht. De duiven moesten een sprongetje maken van 110 naar 195 km maar daar maalt een duif echt niet om. Naast een beetje kopwind, waaide voornamelijk westenwind maar ook dan halen de eerste duiven nog de 1400mtr. Zelf had ik er 41 in de strijd, 10 oude duivinnen op papjongen, 13 winterjongen en 18 zomerjongen. Bij mij dient de 1e duif zich om 12.07 uur aan en om nu te zeggen ze kwamen als de brandweer. Absoluut niet!

Voor de oude duivinnen zijn papjongen geen ‘goede’ stand en de winterjongen kwamen dan ook als eerste aan.  De zomerjongen waren verward en schichtig bij thuiskomst en zagen scheel van de dorst, sommige kwamen zelfs een halfuurtje na de eerste thuis met klei aan de poten. Toch ben ik best tevreden 19 van de 41 duiven in de kring in de prijzen en wederom geen verliezen.

Hierna begon het wachten op de 15 duiven die ik had uitgezocht voor Pont st Max voor mijn 387 km.  Naast mijn vaste kijker E.J en Dirk kwam broer Peter en Peter Beentjes ook duiven ‘letten’. Uiteraard eerst Peter Beentjes gefeliciteerd met zijn geweldige uitslag op Lennik. In de club heeft hij er 10 aan de 14e plaats en ook in de kring maakt hij gehakt van de concurrentie. Een fabelachtige uitslag!

Toen de eerste melding op de App verscheen, kwam er een duif aan knijpen en dat was de laatste van Lennik, even schrikken😃 maar dan weet je ook dat de volgende er wel één moet wezen van Pont St Max en dat duurde niet lang. Binnen 2 minuten komen er 5 duiven aan knijpen die zich in de club en kring prima klasseren. Ook de andere duiven laten niet lang op zich wachten, kortom een prachtige vlucht! Mijn eerste duif die over de antenne loopt is opnieuw de 725, die na vorige week de 1e nu de 4e plek pakt in de kring. Hopelijk houden de duiven het nog een weekje vol …….

Op Lennik (kring) begin ik op de 41e plek tegen 1330 duiven en 19/41. Peter pakt wederom een prachtige serie 8-24-25-26-50-51-53-54-60-66-91-100 enz.

Op Pont St Max tegen (kring) 647 duiven 4-9-10-17-19-44-56-112-158. 9/15

In PV Heemskerk op Lennik is Peter Beentjes ‘outstanding’ met 1-2-3-8-9-10-11-12-13-14 enz. 21/25

4e Max van Delden, 5e Peter Nijman, 6e en 7e Dirk Ebbers.

PV Heemskerk Pont st Max 1-2 Frank Rodenburg, 3-7 Tim de Goede, 4-8-9 Jos Nijman, 5-10 Wim Geerlofs, 6e Gerrit Twaalfhoven

 


Frank wederom sterk met de jonge duiven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After