vrijdag 24 juni 2022

Le Mans en Quievrain

De Grandprix vlucht Vierzon is verplaatst en wordt nu wel heel toepasselijk vervlogen vanaf het circuit van Le Mans

Donderdagavond 20 duiven ingekorfd. 18 duivinnen en 2 doffers. Voornamelijk duivinnen want 3 nachten mand behoort zeker tot de mogelijkheden. Vrijdagmorgen kreeg ik al een Messenger dat de lossingsplaats Le Mans zou worden. (De tekst en uitleg staan op de sites van 5 & 6.) Prima dat men anticipeert op de omstandigheden. Al heb ik stille hoop dat ze zaterdag wel los kunnen.

Voor Quievrain heb ik een 19 duiven ingekorfd.

Wie weet gaat alles of alleen Quievrain zaterdag los, we gaan het zien.

In Heemskerk 249 voor Le Mans en 320 voor Quievrain ingekorfd.

Update zaterdag

Vrijdagavond bekeek ik de websites van de afdelingen. 11-10-9-8-7-3. Allen schrijven op advies van het IWB naar een oostelijker gelegen station uit te wijken om op zaterdag te kunnen lossen. Op de website van 5&6 staat op advies van het IWB uit te wijken naar een westelijk gelegen station om op met name zondag te kunnen lossen. 

Zaterdagmorgen hebben alle bovenstaande afdelingen gelost voor en om 7.00 uur!  Wij afdeling 5 en 6 zijn uitgesteld naar zondag.

Quiévrain wachten maar de opklaringen komen. Om 10.00 uur een update

Quievrain 10.00 uur los

In de vroege ochtend gingen al veel Vitesse vluchten los en die duiven maakten snelheden rond de 1700 mtr met uitschieters tot wel 1900 mtr.

Nu is elke lossingsplaats en vliegrichting anders maar met 1600 mtr hield ik wel rekening. Dat was dus duidelijk te hoog gegrepen. Het duurde en duurde…… de duiven die thuiskwamen waren en laat ik het bij mijzelf houden flink verward en elke duif was wel vergezeld met een ‘vreemde’ die de boel ophield. Die van mij waren zeiknat. Die vluchten zitten er ook tussen, hopelijk morgen een mooiere vlucht en deze ga ik snel vergeten. 




Zondag update
Le Mans is om 7.00 uur gelost
Filmpje lossing en een weerkaart (goed westelijk blijven, blijven ze droog😘)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after