donderdag 23 juni 2022

Vierzon & Quievrain

Voorbereiding Vierzon

Na de ingekorte vlucht vorig weekend, waardoor ik de meeste duiven “aan de gang kon houden”, staat nu onze 3e DF vlucht op het programma. Quiévrain verliep uiteindelijk prima en wij mogen ons gelukkig prijzen dat onze Afdeling de kortste concours duur van heel Nederland had. Bij menig afdeling stond het concours meer dan 1 uur of langer open en moesten nog wel wat duiven nakomen. 

Komend weekend dus Vierzon en opnieuw Quievrain maar nu als Vitesse vlucht.

De afgelopen week ook weer gereden met de jonge duiven, de omstandigheden waren goed dus vliegen met die ‘hap’. (Ze moeten natuurlijk wel gezond zijn😘)

Blijft altijd spannend, zeker wanneer het zo’n middag wordt van binnen druppelen van een groepje duiven, maar die hebben geleerd alleen naar huis te komen. Ze namen wel 2 jongen uit de regio Sassenheim mee, maar nadat die hun dorst gelest hadden, heb ik die rond 18.00 uur weer losgelaten. (de baas maar denken, die hebben getraind😜) in de loop van de volgende dag kwamen de laatste 2 nakomers.

Woensdag liet ik ze om huis trainen, hoog en hard en compact bij elkaar. Toen ik ze binnen wilde roepen kwam er een koppel duiven over die in Heemskerk gelost moeten zijn (dat zie je omdat ze nog hoogte moesten maken) de koppel van mij sloot aan en weg waren ze, wederom druppelde een groepje naar huis en zochten gelijk de drinkbak op. Misschien is het meetrekken nog wel beter dan opleren😜



Volgende week Dinsdag de 1e africhting met de kring en dan is het spel op de wagen! 

De warmte was zondag even uit de lucht en had plaats gemaakt voor wat regen en dat was hard nodig, maar de overige dagen waren opnieuw zomers.  De zomer is dan ook begonnen en de langste dag hebben we alweer achter de rug. 

Hoe het komend weekend gaat worden? Ik ga het zien, het plan is een ploegje voor Vierzon van rond de 20/25 duiven voor te bereiden. Mijn “Dolle Mina’s “lijken in steeds betere conditie te komen dus zullen waarschijnlijk de hoofdmoot van mijn DF ploeg uit gaan maken. De overige gaan naar Quiévrain. 

Inmiddels 20 duiven ingekorfd voor Vierzon. Het was donderdag warm, benauwd, voor de avond en vroege (vrijdag) ochtend is gelukkig regen voorspeld en zakt de temperatuur. 

De verwachtingen voor zaterdag zijn niet echt goed. Buitjes en zware bewolking zijn niet uit te sluiten maar de wind komt voornamelijk uit de zuidhoek. Wie weet wordt het zondag. Hopelijk toch een mooie vlucht 😊maar eerst kijken of ze los kunnen. 


Ook leuk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after