zaterdag 11 juni 2022

The Day after

 The Day After

De zaterdagmorgen stond in het teken van hoe snel zullen de duiven gaan. Chateaudun ging om 7.15 los, maar in Quievrain was het nog een paar uurtjes wachten, maar de duiven konden gelukkig om 9.45 uur los. Ondertussen waren op diverse stations in Frankrijk nog geen duiven los en onze DF-duiven vlogen wel over dat gebied. In België zouden ze pas profiteren van de wzw wind. Heel af toe kregen wij wat gegevens door via compulive, ik schrijf we, want ik stond met Steef, EJ en Dirk de duiven op te wachten.

Broer Peter beet de spits af en was de 1e en snelste melding. Hij kreeg ze fantastisch en pakt de overwinning in de club en kring!!  Zelf had ik de B ploeg mee maar daar doe ik wel een aantal duiven te kort mee. In 6 minuten zijn er 13 v.d. 14 thuis waarvan 10 zich weten te klasseren, enkel een herintreder liet even op zich wachten.  Op Chateaudun had ik I8er 29 duiven mee waaronder ook 11 doffers want ik had wat jaarling mannen die ik wilde inpassen.

Wederom is de eerste melding van broer Peter, echter hij wordt nipt verslagen door Tim de Goede. Gelukkig melden de eerste 2 duiven zich rap aan en de duiven volgen elkaar snel op. Het was genieten hoe de duiven op het hok afstormden en op de klep vielen. (filmpje van de aankomst van de 3e duif) 

Het waren 2 prachtige vluchten, Quievrain was een makkie en Chateaudun was wel iets moeilijker. 

Broer Peter kan niet anders dan tevreden zijn met een overwinning op Quievrain in de kring en een 2e plek op Chateaudun in de kring en bij mij beginnen ze beter af te komen met in de kring een 8e, 9e, 13e (14 duiven bij de eerste 62) 🤗 

Ik zeg maar zo, het blijft in de familie😜






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after