zondag 19 juni 2022

The Day After

 

The day After

Zaterdagmorgen een heerlijke vroege lossing, mijn verwachting was dat het een snelle vlucht kon gaan worden. Rond 9.00 uur schonk ik een kopje koffie in voor de Steef en Dirk en gingen wij er eens goed voor zitten. De tijd verstreek, nog steeds geen meldingen. Het zal toch geen ‘slechte’ vlucht worden? 

De lucht in Heemskerk was bedompt, grijs zeg maar smerig, de temperatuur nog aangenaam en het zonnetje had moeite om de lucht te klaren. Quievrain is een stukje van niets en in België wind op de staart.

 Eindelijk komen de eerste meldingen uit de regio Haarlem binnen, toch moest ik nog wel even wachten maar dan komen de eerste 2 duiven fantastisch aanzetten. Af en toe gaat de app van de club maar wij kregen het idee dat ze niet  al te ‘dik’ kwamen.  Ondertussen vielen bij mij regelmatig duiven en de één kwam nog mooier aanzetten dan de ander. 

De angst van een stinkvlucht bleek ongegrond want met 30 minuten kon de klep dicht. Uiteindelijk werd het een vlucht met de nodige uitschieters en bij die uitschieters had ik graag gezeten. Toch ben ik niet ontevreden, de duiven vielen het hok aan en volgden elkaar, gezien de omstandigheden, snel op.  Wanneer ik bij de voorlopige uitslagen van andere afdelingen kijk, mogen wij aan de ‘kust’ niet mopperen. In België zijn de vluchten van 500km +niet soepel verlopen en van Bergerac kwamen de duiven ook niet vlot naar huis. Het is gewoon een goede beslissing geweest om de vlucht drastisch in te korten.

Nu op naar de 3e DF vlucht!!

Provençaal vliegen er 30 van de 35 prijs. In mijn club 26 van de 35.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after